• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

آغاز ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس در سیرجان

  • کد خبر : 8539
  • 10 آذر 1398 - 9:40
آغاز ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس در سیرجان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس آغاز و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: انتخابات تجلی مردمسالاری دینی در نظام جمهوری […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس آغاز و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: انتخابات تجلی مردمسالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی و مظهر مشارکت مردم در سرنوشت آینده خودشان است که طبق اصل ششم قانون اساسی اداره کشور با اتکای به آرای عمومی است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلااب بر این اصل که انتخابات برای تحقق مشارکت‌ها و آزادی‌های سیاسی است تأکید فرمودند.

بصیری با اشاره به شروع فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکشنبه ۱۰ آذرماه بنا به دستور وزیر کشور تصریح کرد: در استان کرمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به مدت هفت روز در فرمانداری‌های ۹ حوزه اصلی سراسر استان از داوطلبان ثبت نام به عمل می‌آید که داوطلبان برای کسب ده کرسی مجلس از این ۹ حوزه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

او با اشاره به ۹ حوزه اصلی انتخابات استان کرمان اظهار داشت: حوزه سیرجان برای شهرستان‌های سیرجان و بردسیر، حوزه انتخابیه بافت برای شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، حوزه بم برای شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج، حوزه شهربابک برای شهرستان شهربابک، حوزه جیرفت برای شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، حوزه رفسنجان برای شهرستان‌های رفسنجان و انار، حوزه زرند برای شهرستان‌های زرند و کوهبنان، حوزه کرمان برای شهرستان‌های کرمان و راور، حوزه کهنوج برای شهرستان‌های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب در نظر گرفته شده است.

بصیری گفت: داوطلبان باید برای ثبت نام یا به حوزه انتخابیه‌ای که قصد نامزدی از آن حوزه را دارند مراجعه کنند و یا از طریق حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات اعلام آمادگی نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: شرایط داوطلبی دارای دستورالعمل‌هایی مشخص است که توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در سایت استانداری و همچنین در فضای مجازی منتشر شده است، ولی به صورت مختصر تمامی داوطلبان باید دارای حداقل ۳۰ سال سن و حداکثر ۷۵ سال تمام، دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن باشند و اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و برای آقایان اصل و کپی کارت پایان خدمت را نیز به همراه داشته باشند.

بصیری ادامه داد: همزمان با شروع ثبت نام شاهد شکل گیری هیأت‌های اجرایی نیز هستیم که تعداد شعب پس از شکل گیری این هیأت‌ها مشخص می‌شود.

او افزود: انتخابات مجلس دارای بیست و پنج فرآیند است که امسال تمامی مراحل به جز اخذ رأی و شمارش آراء به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و احتمالاً در برخی شهر‌های کشور نیز تمامی مراحل به صورت تمام الکترونیکی خواهند بود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8539

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.