• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
وزیر ارتباطات خبرداد:

اتصال دو هزار و ۴۰۰ روستای کرمان به شبکه اینترنت پرسرعت

  • کد خبر : 3125
  • 03 تیر 1397 - 11:44
اتصال دو هزار و ۴۰۰ روستای کرمان به شبکه اینترنت پرسرعت

وزیر ارتباطات از اتصال دو هزار و ۴۰۰ روستای استان کرمان به شبکه پرسرعت اینترنت طی شش ماهه گذشته خبرداد. محمدجواد آذری‌جهرمی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی روستایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از این سفر افتتاح پروژه نبوده بلکه ارائه گزارشی از خدمات ۶ ماه گذشته در استان […]

وزیر ارتباطات از اتصال دو هزار و ۴۰۰ روستای استان کرمان به شبکه پرسرعت اینترنت طی شش ماهه گذشته خبرداد.

محمدجواد آذری‌جهرمی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی روستایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از این سفر افتتاح پروژه نبوده بلکه ارائه گزارشی از خدمات ۶ ماه گذشته در استان کرمان به مردم است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که شهروندان استان کرمان داشتند، عدم توازن پوشش تلفن همراه در سراسر استان بود، بیان داشت: متاسفانه قسمتی از استان از پوشش اپوراتور اول برخوردار بودند و اپوراتور دوم خدمات مناسبی ارائه نمی کرد، افرادی که سیم کارت اپراتور دوم داشتند از آنتن دهی در جاده ها و روستاها گلایه داشتند.

آذری جهرمی بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستا در سراسر استان کرمان دچار چنین معضلی بودند که با اقدامات صورت گرفته ما امروز هیچ منطقه ای از این استان نداریم که پوشش یکی از اپراتورهای اول ،دوم و سوم در آن برقرار نباشد.

وی عنوان کرد: در طی مدت ۶ ماه گذشته اولین اقدامی که انجام شد ایجاد پوشش متوازن در سراسر استان بود و اکنون در تمام روستاهای استان خدمات ارتباطات همراه هر سه اپراتور در دسترس است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:عدم توسعه تلفن ثابت در مجموعه استان از دیگر گلایه‌های مردم بود و بسیاری از مناطق کم برخوردار استان و برخی از مناطق در درون خود شهرها، از این پوشش تلفن ثابت گلایه مند و در صف انتظار برای دریافت خطوط ارتباطات ثابت بودند.

آذری جهرمی گفت: بعد از اینکه مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، سرمایه گذاری از سوی مخابرات برای مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار صورت نگرفته و با یک عقب افتادگی در این حوزه مواجه بودیم و دولت از محل ارتباطات توسعه روستایی در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

وی بیان داشت: از امروز ثبت نام تلفن ثابت در یک هزار و ۳۰۰ روستای استان کرمان شروع می شود و مردم این روستاها برای تلفن ثابت می توانند ثبت نام کنند.

آذری جهرمی افزود: از مجموع بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی ۷۰۰ کیلومتر از نقاط روستایی استان کرمان پوشش نامناسب ارتباطی یا در نقاط کور ارتباطی قرا داشتند به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی استان با مشکلات زیادی روبرو بودند.

وی ابراز داشت: اگر وسایل نقلیه در مسیر جاده‌ای شمال و جنوب استان دچار مشکل می‌شدند امکان برقراری ارتباط وجود نداشت و این جزء مسایلی بود که در ایام زلزله خود نمایی کرد.

آذری جهرمی گفت: ۲۶۲ روستا در سطح استان کرمان داشتیم که هیچ‌گونه وسایل ارتباطی نداشتند و براین اساس سرمایه‌گذاری در این زمینه در سطح استان صورت گرفت و با طراحی دقیق ۸۸ نقطه استراتژیک در استان کرمان شناسایی کردیم که یکی از این نقاط امروز افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: مقرر شد که ۸۸ دکل ارتباطی و برج مخابراتی در این مناطق دایر شود که پوشش ۷۰۰ کیلومتر جاده های استان کرمان که فاقد هیچگونه پوششی بودند تامین شود و همچنین ارتباطات ۲۶۲ روستا برقرار خواهد شد.

وی گفت: تا امروز بخش اعظمی از زیرساخت‌های تامین برج‌های مخابراتی دایر شده است که جاده و برق یکی از ضروریات ایجاد سایت‌ها است.

وی ادامه داد: این نقاط نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند و طبیعتا بیش از ۵۰ درصد این سایت‌ها آماده شده است و از امروز زیر بار قرار می گیرند.

به گفته وی مناطق روستایی و بخش اعظم جاده ای استان کرمان از امروز تحت پوشش ارتباطات قرار گرفتند.

آذری جهرمی بیان کرد: در زمینه اینترنت مردم دو در خواست از ما دارند نخست اینکه، اینترنت در مناطق روستایی کمتر برخوردار بویژه در مناطق جنوب و شرق استان برقرار شود و دیگر آنکه در مناطق شهری نیاز به پهنای باند سرعت بالاتر داریم.

وی بیان کرد: در این راستا اپراتورها در ۶ ماه گذشته بنا بر گزارشاتی که ارایه کرده و ارزیابی های انجام شده ۱۴۲ سایت در مناطق شهری برقرار کرده اند که باعث افزایش خدمات پهنای باند به مناطق شهری شده است.

وی افزود: در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ روستا خدمات اینترنت پرسرعت روستایی برای مردم دایر شده است که امروز شهروندان کرمانی به‌ویژه در مناطق جنوب استان با استفاده از سیم کارت‌های اپوراتور اول و دوم و سوم و با استفاده از سرویس رومینگ بتوانند از خدمات پهن باند موبایل در این مناطق بهره مند شوند.

وزیر ارتباطلات و فناوری اطلاعات بیان داشت: تست‌هایی که در دورترین نقاط استان صورت گرفته شده نقاطی که تلفن ثابت و همراه نیز نداشتیم اولین سرویسی که دایر شد سرویس اینترنت بود.

اذری جهرمی با اشاره به اینکه امروز برای ۲ هزار و ۴۰۰ روستا خدمات موبایل در دست سرویس دهی است ، گفت: اپوراتور اول در حال برطرف کردن مشکلات خود است و سرمایه گذاری هایی از طرف اپوراتور روستایی انجام شده و طبیعتا سرویس رومینگ آنها اصلاح و مشکلات آنها برطرف می شود.

پیگیری برای تکمیل ۸۸ پروژه ارتباطی در کرمان

وی تصریح کرد: این موارد برخی از اقداماتی بود که در شش ماه گذشته در استان کرمان انجام شده است و اقداماتی که انجام شده شاخص های ارتباطی استان را به صورت قابل توجهی رشد داده است.

آذری جهرمی ادامه داد: اما به نظربنده در زیرساخت های ارتباطی، شبکه فیبر نوری و در شبکه انتقال استان نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم و باید بتوانیم ارتباطات پایدار را تامین کنیم.

وی ادامه داد: تکمیل ۸۸ پروژه ارتباطی از موضوعات حائز اهمیت بود و آن را به صورت جد پیگیری می کنیم.

وی گفت: همه این اقدامات برای تحول دیجیتال در استان انجام می شود و استان کرمان یک استان دارای استعداد است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: کرمان از هر نگاه که به آن بپردازیم همواره استعدادهای درخشانی در عرصه علم، ریاضیات، سیاست، فرهنگ و هنر، مقاومت دارد.

آذری جهری با اشاره به اینکه استان کرمان با داشتن این استعدادها می تواند در تحول دیجیتال نقش کلیدی ایفا کند، گفت: ما به دنبال این هستم با همکاری بخش دانشگاهی کرمان موضوع تحول دیجیتال کرمان را کلید بزنیم.

به گفته وی بیش از ۵۰ کسب و کار برتری که توانسته بودند کارهای خود را ارتقا دهند و در کنار مراکز دانشگاهی قرار بگیرند مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی افزود: دولت تا کنون برای راه اندازی این ۸۸ دکل مخابراتی و اینترنتی ۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که مصوبه آن در سفر ریاست جمهوری داشته ایم و در بخش خصوصی در این زمینه سه برابر اعتبار دولتی سرمایه گذاری انجام داده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3125

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.