• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
مدیرکل اوقاف کرمان:

بهره وری اقتصادی از موقوفات در دستور کار است

  • کد خبر : 8093
  • 13 آبان 1398 - 10:09
بهره وری اقتصادی از موقوفات در دستور کار است

مدیر اوقاف وامور خیریه استان کرمان گفت: یکی از رویکردهای اوقاف بهره وری اقتصادی از موقوفات به عنوان یک ضرورت است. به گزارش مهر، حجت الاسلام علی جلالی ظهر امروز در همایش متولیان موقوفات استان کرمان اظهار کرد: دین اسلام به همه ابعاد زندگی ‌مسلمانان نظاره گر است و کاملترین دین است. وی ادامه داد: […]

مدیر اوقاف وامور خیریه استان کرمان گفت: یکی از رویکردهای اوقاف بهره وری اقتصادی از موقوفات به عنوان یک ضرورت است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی جلالی ظهر امروز در همایش متولیان موقوفات استان کرمان اظهار کرد: دین اسلام به همه ابعاد زندگی ‌مسلمانان نظاره گر است و کاملترین دین است.

وی ادامه داد: بعد از گسترش جمعیت مسلمانان نیاز شد کمکی به معیشت مسلمانان شود در نتیجه وقف مطرح شد و اولین واقف پیامبر اکرم (ص) بوده است.

جلالی گفت: در زمان شاه عباس موقوفات به لشکر و ارتش سپرده شد در نتیجه متنفذین دربار دستبرد زیادی به وقف زدند و غارت های زیادی در دربار شاه عباس رخ داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: قریب ۱۸۰ هزار موقوفه در مجموعه کشوری داریم و در کرمان هشت هزار و ۱۰۱ موقوفه است که به دو بخش انتفاعی و غیر انتفاعی تقسیم می شوند.

وی گفت: عمده موقوفات در بخش انتفاعی است و تعداد رقبه بالای ۷۵ هزار در استان کرمان داریم.

جلالی بیان کرد: همه این موقوفات به عهده اداره اوقاف نیست و تنها ۲۵ درصد به عهده اداره است و در مجموع ۸۰۰ نیت واقف در کشور داریم و بیشترین نیت ها به صورت مشترک در خصوص اباعبدالله الحسین (ع) است و نیت واقف یک ضرورت است و برای ما یک وظیفه اصلی است.

وی گفت: رویکرد جدید سازمان ‌اوقاف و امورخیریه با دوران قبل متفاوت است یکی از این نکات بهره برداری بیشتر از موقوفات است که خیلی از این موقوفات به صورت جزیره ای خدمت می کنند و ما به دنبال این همکاری این موقوفات هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: تفاهم‌نامه ای با دادگستری و اداره زندانها منعقد کرده ایم تا به افرادی که از نظر مالی ضعیف هستند به عنوان اداره اوقاف کمک کنیم؛ همچنین در بخشی از مجالس تعزیه و روضه خوانی بهره برداری بهتری انجام دادیم.

وی با اشاره به حضور بیش ۲۲۲هزار شهید در استان کرمان افزود: همچنین برگزاری یادواره شهدا در محله هایی با بیش از چهار شهید و فاقد توان مالی، را در دستور کار داریم.

وی گفت: یکی از رویکردهای اوقاف بهره وری اقتصادی از موقوفات است که یک ضرورت است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.