• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

تعداد سالن های سینما استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 12010
  • 01 مهر 1399 - 10:06
تعداد سالن های سینما استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از سال ۹۲ تاکنون تعداد سالن های سینما در این استان از هفت به ۱۴ سالن افزایش یافته است که رشد ۱۰۰ درصدی را در بخش سالن نمایش شاهد هستیم. محمد رضا علیزاده شامگاه سه شنبه در دومین روز از نخستین جشنواره فیلم کرمان افزود: همچنین با […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از سال ۹۲ تاکنون تعداد سالن های سینما در این استان از هفت به ۱۴ سالن افزایش یافته است که رشد ۱۰۰ درصدی را در بخش سالن نمایش شاهد هستیم.

محمد رضا علیزاده شامگاه سه شنبه در دومین روز از نخستین جشنواره فیلم کرمان افزود: همچنین با احیا و افتتاح سالن های نمایش فیلم، تعداد صندلی های سینما با افزایش ۶۰ درصدی از ۲ هزار و ۷۰۰ صندلی به چهار هزار و ۵۰۰ صندلی رسیده است.

وی تصریح کرد: در بحث برگزاری رویدادهای سینمایی نیز در هفت سال گذشته ۱۸ رویداد شامل جشنواره های فجر، سینما حقیقت و کودک در استان کرمان اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سالامی استان کرمان بیان کرد: همچنین در حوزه آموزش نیز در کنار هنرستان پسرانه، هنرستان دخترانه هنر نیز راه اندازی شده است و تعداد آموزشگاه های آزاد نیز افزایش قابل توجهی یافته که نقش مهمی در پرورش استعداهای سینمایی و هنری دارند.

وی تاکید کرد: استان کرمان هنرمندان شاخص و فیلمسازان بسیار خوب و دارای لوکیشن ها و تنوع جغرافیایی در حوزه سینما است، اما در بحث تولید فیلم انتظارات را نتوانتسیم برآورده کنیم، که امیدواریم با اتفاقاتی مانند برگزاری جشنواره  فیلم کرمان بزودی شاهد پوییایی در این بخش هم باشیم.

علیزاده تصریح کرد: باید برای حمایت از هنرمندان سینما ارتباط بین بخش اقتصادی و هنری برقرار شود تا پشتیبانی لازم از فیلمسازان وتولید فیلم به عمل آید.

وی گفت: سینما هنری فاخر است که می تواند ظرفیت ها و جاذبه های استان کرمان را به بترین شکل معرفی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گرامیداشت روز ملی سینما افزود: یاد و خاطره هنرمند فقید استاد محمد علی کشاورز و منتقد و نویسنده سینما مرحوم مسعود مهرابی را گرامی می داریم.

در دومین شب از برگزاری جشنواره فیلم کرمان با حضور جمعی از مسئولان و اهالی سینما، آیین روز ملی سینما و یادمان محمد علی کشاورز  بازیگر پیشکسوت و مسعود مهرابی، نویسنده مجله فیلم در باغ موزه هرندی شهر کرمان برگزار شد.

نخستین جشنواره فیلم از ۳۰ شهریور آغاز شده است و تا دوم مهر در شهر کرمان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12010
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.