• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

تولید کنسانتره سنگ آهن در گل گهر سیرجان افزایش یافت

  • کد خبر : 10508
  • 14 اسفند 1398 - 11:22
تولید کنسانتره سنگ آهن در گل گهر سیرجان افزایش یافت

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان گفت: تولید انواع محصول در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در ۱۱ ماه سال ۹۸ به مرز ۲۶ میلیون تن رسید و طی این مدت تولید کنسانتره سنگ آهن رشد سه درصدی را تجربه کرد. جمشید ملارحمان افزود: تولید کنسانتره در ۱۱ ماهه امسال در این […]

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان گفت: تولید انواع محصول در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در ۱۱ ماه سال ۹۸ به مرز ۲۶ میلیون تن رسید و طی این مدت تولید کنسانتره سنگ آهن رشد سه درصدی را تجربه کرد.

جمشید ملارحمان افزود: تولید کنسانتره در ۱۱ ماهه امسال در این مجتمع به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده سنگ آهن ایران، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی سه درصدی داشت و تا پایان بهمن ماه با تولید ۱۴.۸ میلیون تن کنسانتره ۹۶ درصد از برنامه سال را اجرایی کرد.
وی اظهار داشت: تولید گندله سنگ آهن در گل گهر سیرجان طی مدت یاد شده سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد یک درصدی همراه بوده است.

ملارحمان تصریح کرد: این شرکت همچنین در راستای رونق تولید ، با تولید ۱۱.۱ میلیون تن گندله ۹۳ درصد از برنامه امسال خود را محقق کرد که با توجه به شرایط امروزی قدم خوبی برداشته است .

وی ادامه داد: تولید انواع محصول در این شرکت به مرز ۲۶ میلیون تن رسید که ۲درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است.

منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطبهای فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یکی از شرکت های فعال این منطقه می باشد که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت منطقه را برعهده دارد.

این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور می باشد و با اجرای پروژه های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید. این شرکت به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تاسیس شرکت های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده و در آینده نه چندان دور با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی این زنجیره را تکمیل خواهدکرد.

گل گهر تمام فرآیند تولید از معدن تا محصول نهایی را در یک منطقه در کنار هم قرار داده است.

این ذخایر معدنی در استان کرمان و در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.