• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
13
دانشجوی ورزشکاری که از رشته عمران انصراف داد!

حسرت دارم چرا زودتر رشته تربیت بدنی را انتخاب نکردم

  • کد خبر : 2624
  • 31 اردیبهشت 1397 - 12:54
حسرت دارم چرا زودتر رشته تربیت بدنی را انتخاب نکردم
دانشجوی ورزشکار موفق در رشته فوتسال با بیان اینکه ورزش حرفه‌ای نقش مهمی در زندگی دانشجویان دارد، گفت: تحصیلات یکی از عوامل موفقیت در زندگی حرفه‌ای ورزشکاران است.

حسین حیدری، دانشجوی موفق رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد سیرجان است که توانست در مسابقات جهانی فوتسال که بین ۱۲ تیم از کشور‌های مختلف شرکت برگزار شد، در بین بازیکنان موفق به کسب مقام سوم جهانی شود.

این دانشجوی رشته تربیت بدنی که مدت ۶ سال در لیگ برتر ایران حضور دارد، از دانشجویانی است که در بخش‌های درسی و علمی و اخلاقی از بهترین‌های ورزش دانشجویی است.

حیدری تأثیر ورزش را در زندگی دانشجویان مهم می‌داند و می‌گوید که ورزشکار حرفه‌ای بودن در زندگی دانشجویی نقش مهمی دارد و این تجربه را بارها لمس کرده است، در ادامه گفتگویی را با این ورزشکار موفق دانشگاه آزادی سیرجان می‌خوانیم که دانشگاه را به عنوان پلی برای رسیدن به موفقیت می‌داند.

خودتان را معرفی می‌کنید؟  

 حیدری: حسین حیدری، دانشجوی مقطع کاردانی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد و متولد ۱۸ شهریور ۱۳۷۰ هستم.

ورزش در زندگی و رسیدن شما به موفقیت چه نقشی داشته است؟  

حیدری: ورزش در زندگی من تاثیر فراوانی داشته است؛ چون مسیر زندگی من از دوران کودکی با ورزش همراه بوده است و راه‌های درست زندگی را نشان  می‌دهد، در زندگی شخصی من ورزش نقش مهم و پرنگی داشته است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

دانشجو: در رابطه با مسابقه ورزشی که در آن موفق شدید، بگوید؟  

حیدری: مسابقه بین دانشجویی جهان با نام پی سی یو برگزار شد و ما هم از تیم ملی فوتسال دانشجویان ایران اعزام شدیم. این دوره از مسابقات بیستمین دوره بود که برگزار می‌شد و من در سومین دوره همراه این تیم اعزام شدم، هر ساله سطح مسابقات بالا برگزار می‌شد؛ اما امسال در اوج خود بود.

 مسابقات جهانی فوتسال دانشجویان

حیدری: مسابقات با حضور تیم‌های دانشگاه بارسلون از اسپانیا و دانشگاه روم از ایتالیا در سطح بالایی برگزار شد. نیمه نهایی در بارسلون بازی داشتیم سرانجام در ضربات پنالتی بازی را واگذار کردیم و همچنین در بازی‌های رده بندی هم توانستیم با موفقیت بر تیم روسیه سوم شدیم.

دانشجو: بازی تیم بارسلون از اسپانیا را چطور دیدید؟  

حیدری:  بازی تیم بارسلون به گفته همه مربی‌ان قشنگترین بازی این تیم بود و دو تیم در سطح لیگ برتر و تاپ جهان بازی قشنگ و نزدیک به همی را از خود نشان دادند.

کسب مقام سوم جهانی به عنوان دروازه بان برتر

حیدری: در این مسابقات با نتیجه دو بر صفر از تیم بارسلون عقب بودیم که توانستیم بازی را مساوی در ضربات پنالتی بازی را واگذار کردیم  در مجموع بازی تماشای و زیبایی بود. بازی در حد لیگ برتر بود. سرمربی تیم اسپانیا می‌گوید که مربی در لیگ برتز اسپانیا و دروازه بان ۲۳ اسپانیا بود،  بازی زیبا و پرتماشاگری بود.

این دوره از مسابقات در کجا برگزار شده بود؟  

حیدری:  مسابقات در بلژیک برگزار شد و مسابقات دانشجوی بین دانشگاهیان جهان بود.

ورزش حرفه‌ای تاثیری بر درس خواندن شما هم داشته است؟ با توجه به اینکه شما دانشجو هم هستید؟ 

حیدری: ورزشکار حرفه‌ای بودن در زندگی دانشجویی تأثیر مهمی دارد این تجربه را بارها لمس کردم، مشکلات زیادی در زمان برگزاری اردو مسابقات است، بسیاری مواقع نمی‌توانم در کلاس شرکت کنیم و از نظر درسی عقب می‌افتادم.

از نکات منفی ورزش حرفه ای همین موضوع است و ترم هشت عمران بودم که ترک تحصیل کردم، اما نکات مثبتی هم ورزش در زندگی وجود دارد و آن همکاری با ورزشکارن است. برخی اساتیدی را می‌شناسم که با ورزشکاران همکاری لازم را می‌کند و تا جای امکان با غیبت‌های ما را همراهی می‌کنند.

چرا رشته مهندسی عمران را رها کردید و رشته تربیت بدنی را انتخاب کردید؟

حیدری:  اشتباه بزرگم در زندگی انتخاب رشته عمران برای ادامه تحصیل بود؛ در حالی که با کار و وضعیت زندگی من  که ورزشکار لیگ برتر بودم همخوانی نداشت من بازیکن تیم فوتسال بودم الان خوشحال و حسرت دارم چرا زودتر رشته تربیت بدنی را انتخاب نکردم.

در کدام تیم لیگ برتر حضور داشتید؟ 

ححیدری: سه سال لیگ برتر فوتسال، دو سال لیگ یک، سه سال لیگ  دو و از  سال ۲۰۱۴ عضو تیم دانشجویان هستم. حضور در تیم گیتی پسند اصفهان،  لیگ یک قام شهر، مس سونگون تبریز، لیگ دو جهان اسپرت سیرجان از جمله فعالیت‌های ورزشی من در طول این سال‌ها بوده است و به کمک مربیانم از جمله حسن افضل، حسین شمس، علی صانعی، اسماعیل تقی پور، مهدی محمدی، علی افضل و محمود خوراکچی فعالیت‌‌های ورزشی ام را ادامه دادم.

به کدام یک از ورزشکاران فوتسال ایران و جهان علاقمند هستید و از نظر تکنیک بازی کدام را دوست دارید؟

حیدری:  بازیکنان زیادی را از نظر تکنیک دوست دارم؛ اما در ایران سپهر محمدی را هم از نظر خصوصیات فنی و اخلاقی دوست دارم و سعی می‌کنم شبیه این بازیکن باشم و این باعث  افتخار من بوده  است که با آن کار کنم، از ورزشکاران خارجی هم  دروازه بانان تیم ملی اسپانیا را دوست دارم.

به دانشجویانی که قصد ادامه ورزش را دارند، چه توصیه‌ای دارید؟  

حیدری: بستگی دارد چه نگاهی به ورزش حرفه ای یا آماتور داشته باشند؛ اما هر دو آنها مهم است، اگر دانشجویان قصد داشته باشند ورزش حرفه ای را انتخاب کنند دانشگاه نقش مهمی در موفقیت آنها دارد و سکوی پرتاب آنها است و من بازی را از مسابقات دانشگاهی شروع کردم؛ چرا که مربی‌ها از اینجا ورزشکاران را انتخاب می کنند و باید نگاه جدی به آن داشت.

به صورت آماتور هم باز ورزش برای روح و جسم لازم است و آدم را سالم می‌کند و موجب نشاط و تندرستی می‌شود.

صحبت پایانی؟  

حیدری: قدردانی از همه افرادی که در موفقیت من نقش داشتند سخت است؛ چرا که افراد بسیاری بوده اند؛ اما از خانواده ام تشکر می‌کنم که در طول مدت مصدومیت همراه من بودند و همچنین از تک تک مربی‌ها که برای ما زحمت  کشیدند، قدردانی می‌کنم و دست آنها را می‌بوسم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2624
  • منبع : دانشجو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.