• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

«خط فقر ۱۰میلیون تومان است»

  • کد خبر : 12020
  • 01 مهر 1399 - 10:42
«خط فقر ۱۰میلیون تومان است»

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه کارگران در مشکلات معیشتی گرفتار شده اند، گفت: با وجود اینکه در حال حاضر خط فقر ۱۰میلیون تومان است اما کارگران هنوز ۲ میلیون و خورده ای دریافت می‌کنند. هادی ابوی، دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره مشکلات معیشتی کارگران […]

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه کارگران در مشکلات معیشتی گرفتار شده اند، گفت: با وجود اینکه در حال حاضر خط فقر ۱۰میلیون تومان است اما کارگران هنوز ۲ میلیون و خورده ای دریافت می‌کنند.

هادی ابوی، دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره مشکلات معیشتی کارگران گفت: یکی از مهمترین مشکلات کارگران بحث معیشتی است. در حال حاضر خط فقر ۱۰میلیون تومان است. کارگران هنوز ۲میلیون و خورده ای دریافت می کند.
ابوی با بیان اینکه هزینه کارگران به غیر از تأمین معاش در بحث بهداشتی افزوده شده است گفت:قبل از معیشت کارگران دغدغه امنیت شغلی داشتند, عمده کارگرانی که  در بخش خدمات فعالیت داشتند با مشکلات متعدد بیکاری و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند. زندگی کارگران با این میزان درآمد نمی گردد.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور بیان کرد: وظیفه دولت است که شورای عالی کار را تشکیل دهند و راهکاری برای معیشت کارگران تدبیر کند.
ابوی با اشاره به اینکه درآمد برخی کارگران کم شده یا به صفر رسیده است و از طرف دیگر هزینه‌ها بالا رفته، عنوان می‌کند: کارگران در شرایط عادی قادر به تامین معیشت خود نیستند. آنها اگر قرارداد داشته باشند و حقوق حداقلی بگیرند، در بهترین حالت یک سوم هزینه‌های خود را تامین می‌کنند. کارگری که به نان شب محتاج است  و نان خالی و سیب زمینی آب پز سهم سفره های کارگران است. چطور قرار است مواد ضدعفونی کننده بخرد یا با تغذیه مناسب ایمنی بدن خود را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12020

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.