• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
به دلیل وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی؛

سفارت چک در لیبی تعطیل شد

  • کد خبر : 6007
  • 27 مرداد 1398 - 13:35
سفارت چک در لیبی تعطیل شد

جمهوری چک به دلیل وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی طرابلس پایتخت لیبی، سفارت خود در این شهر را تعطیل کرد. وزارت خارجه چک در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت این کشور در لیبی به دلیل وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی تعطیل شده است. در این بیانیه آمده است که احتمال بهبود فوری اوضاع طرابلس وجود ندارد و […]

جمهوری چک به دلیل وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی طرابلس پایتخت لیبی، سفارت خود در این شهر را تعطیل کرد.
وزارت خارجه چک در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت این کشور در لیبی به دلیل وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی تعطیل شده است.
در این بیانیه آمده است که احتمال بهبود فوری اوضاع طرابلس وجود ندارد و به همین دلیل سفارت چک در طرابلس به اجبار تعطیل شده و فعالیت‌های آن به سفارت این کشور در تونس منتقل شده است.
طبق گزارش وبگاه «بوابه الوسط»، در بیانیه مذکور آمده است که از آوریل ۲۰۱۵ بخش بزرگی از فعالیت‌های سفارت چک در لیبی به سفارت آن در تونس منتقل شده بود اما اکنون به دلیل وخامت اوضاع امنیتی لیبی، سفارتخانه به طور کامل تعطیل شد.
نیروهای حفتر از بیش از چهار ماه پیش حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند و طبق آمارهای سازمان ملل تا کنون نزدیک به یک هزار نفر کشته و بیش از پنج هزار نفر زخمی شده‌ و علاوه بر آن ۱۰۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.
درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی تحت فرماندهی «فائز السراج» از چهارشنبه گذشته با پایان یافتن «آتش‌بس انسانی» پیشنهادی سازمان ملل به مناسبت عید قربان، ازسر گرفته شد.
نیروهای حفتر بامداد روز جمعه (دیروز) همزمان با فرود چند هواپیما در فرودگاه معیتیقه، چند خمپاره به فرودگاه شلیک کردند.
پنجشنبه گذشته نیز نیروهای حفتر اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی «زواره» در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب طرابلس را هدف قرار دادند.
نیروهای حفتر مدعی شدند که از این فرودگاه برای برخاستن پهپادهای ترکیه‌ای که تحویل نیروهای دولت وفاق ملی شده است، استفاده می‌شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6007
  • منبع : فارس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.