• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

سه متخلف شکار و صید در سیرجان دستگیر شدند

  • کد خبر : 8767
  • 17 آذر 1398 - 12:10
سه متخلف شکار و صید در سیرجان دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: سه متخلف شکار و صید در این شهرستان دستگیر و از این افراد لاشه یک راس بز وحشی نیز کشف و ضبط شد. علی‌اکبر رسولیان روز یکشنبه افزود: نیروهای گشت و کنترل حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان حین گشت‌زنی در ارتفاعات منطقه شکارممنوع گود غول سیرجان متوجه […]

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: سه متخلف شکار و صید در این شهرستان دستگیر و از این افراد لاشه یک راس بز وحشی نیز کشف و ضبط شد.

علی‌اکبر رسولیان روز یکشنبه افزود: نیروهای گشت و کنترل حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان حین گشت‌زنی در ارتفاعات منطقه شکارممنوع گود غول سیرجان متوجه حضور سه شکارچی شدند.

وی اظهار داشت: نیروهای گشت و کنترل حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان به منظور برخورد قانونی با این متخلفان وارد عمل شدند و بعد از مدتی هر سه نفر را غافلگیر و دستگیر کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان تصریح کرد: لاشه یک راس بز وحشی و سایر ادوات شکار شامل یک قبضه اسلحه خفیف متعلق به غیر، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، ۲ دستگاه بی سیم دستی و دوربین چشمی در جریان بازرسی از متخلفان کشف و ضبط شد که در هنگام تشکیل پرونده مشخص شد یکی از متخلفان سابقه شکار و صید غیرقانونی داشته و در همان راستا حکم جلب این فرد صادر شده و تحت تعقیب قبلی نیز بوده است.

وی گفت: متخلفان پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی از نظر مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده و متهمان باید مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را به حساب دولت واریز کنند.

همچنین متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8767

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.