• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

سیرجان همچنان در وضعیت قرمز کرونا

  • کد خبر : 11928
  • 19 شهریور 1399 - 13:36
سیرجان همچنان در وضعیت قرمز کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باوجود که شیوع ویروس کرونا در استان کرمان روند کاهشی دارد اما استان همچنان در وضعیت قرمز است. مهدی شفیعی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه به توجه به همراهی هم استانی‌های ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های بهداشتی انجام […]

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باوجود که شیوع ویروس کرونا در استان کرمان روند کاهشی دارد اما استان همچنان در وضعیت قرمز است.

مهدی شفیعی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه به توجه به همراهی هم استانی‌های ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های بهداشتی انجام شده، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی طی دو هفته گذشته شاهد روند کاهش موارد مثبت شناسایی شده و موارد بستری بیماران در استان هستیم.

وی با بیان اینکه برای کنترل اپیدمی در استان نیازمند مشارکت و همراهی همه هم استانی‌ها هستیم ادامه داد: استان کرمان دو ماه سخت تیر و مرداد را پشت سر گذاشت که با مشارکت خود مردم توانستیم در هفته‌های گذشته روند افزایشی موارد مثبت شناسایی شده و موارد بستری بیماران در استان را متوقف کرده و پس از آنکه یک هفته‌ای در حالت ثبات بودیم خوشبختانه در هفته اخیر شاهد کاهش موارد مثبت بستری و شناسایی شده کووید ۱۹ در استان  هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه شهرستان‌های پرجمعیت استان مانند کرمان، سیرجان، رفسنجان و زرند همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: شهرستان‌ها با جمعیت کمتر ما نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در مجموع همچنان در وضعیت قرمز است عنوان کرد: شاخص رنگ بندی وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان‌ها بر اساس ۱۰۰هزار نفر جمعیت محاسبه می‌شود.

شفیعی افزود: تداوم رعایت توصیه‌های چهارگانه بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و عدم حضور غیرضرور در اجتماعات کمک می‌کند تا روند کاهشی شیوع کرونا در استان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان اپیدمی، رعایت پروتکل‌های حفاظت فردی باید در اولویت ما باشد گفت: مردم ما باید بدانند که قسمت زیاد از کادر درمان ما معطوف به نگهداری و مراقبت از این بیماران می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کادر درمان ما در استان کرمان دو ماه خیلی سخت را در تیر و مرداد ماه پشت سر گذاشتند افزود: انبوه بیماران کرونایی را داشتیم که مراقبت از آنها کادر درمان ما را خسته و فرسوده کرده است و همکاری مردم کمک می‌کند با کم شدن موارد بستری همکاران ما تجدید قوا کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بازگشت اپیدمی به استان را نداشته باشیم گفت: با رفتن به سمت فصول سرد سال و احتمال همزمانی طغیان‌های آنفولوآنزا و کووید ۱۹ کادر درمانی ما باید آمادگی مجدد را برای افزایش موارد احتمالی بیماری را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.