• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

شناسایی و آموزش ۶هزار مانده از تحصیل در کرمان طی هفت سال گذشته

  • کد خبر : 11895
  • 15 شهریور 1399 - 10:15
شناسایی و آموزش ۶هزار مانده از تحصیل در کرمان طی هفت سال گذشته

به گفته رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان طی هفت سال گذشته ۶هزار نفر بی سواد و مانده از تحصیل در مناطق عشایری استان شناسایی و با کمک راهبران آموزشی و تربیتی تحت آموزش قرار گرفته اند که این اقدام فاخر فرهنگی را می‌توان به عنوان یکی از دستاوردهای دولت برشمرد. منوچهر امیر تیموری […]

به گفته رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان طی هفت سال گذشته ۶هزار نفر بی سواد و مانده از تحصیل در مناطق عشایری استان شناسایی و با کمک راهبران آموزشی و تربیتی تحت آموزش قرار گرفته اند که این اقدام فاخر فرهنگی را می‌توان به عنوان یکی از دستاوردهای دولت برشمرد.

منوچهر امیر تیموری روز شنبه همزمان با بازگشایی مدارس همچنین از جذب ۱۰۰درصدی نوآموزان پیش دبستانی در مناطق عشایری این استان دربازه زمانی یاد شده یاد کرد و اظهار داشت : بازنماندن حتی یک دانش آموز از چرخه آموزش از مهم ترین اولویت های آموزش و پرورش عشایری است.

وی ادامه داد: خرسندیم که هم اکنون می توانیم بگوییم آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با جذب ۱۰۰ درصدی نوآموزان پیش دبستانی و انجام طرح سنجش ثابت و سیار دانش آموزان تا ۱۰۰ درصد در مناطق عشایری انجام گرفته که  موجب کاهش محسوس و به حداقل رساندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این استان شده است.

امیرتیموری در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع درآمدزایی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش عشایری در دولت تدبیر و امید با ورود به بحث درآمدزایی با راه اندازی دو مرکز رفاهی، یک آشپزخانه و ساخت سه باب مغازه شروع فصل جدیدی در تامین هزینه های مورد نیاز آموزش گشوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری با بیان اهمیت بهداشت سرویس های بهداشتی در مدارس گفت: ما در گذشته با مشکل نبود یا مناسبت نبودن سرویس بهداشتی در مدارس عشایری روبرو بودیم که  با تصمیم جهادی و با همکاری خیران و سایر ارگان ها، ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی را آغاز کرده ایم و گام  موثری در بهسازی وضعیت بهداشتی مدارس عشایری برداشته ایم.

به گفته امیرتیموری فعالیت جهادی و شبانه روزی کارکنان آموزش و پرورش عشایری  در مناطق سخت گذر این استان از یک سو و نیز رویکرد و حمایت جدی دولت نسبت به مناطق محروم و  دور افتاده  باعث ارتقای جایگاه این اداره در سطح کشور و استان شده است.

وی  افزود: در بحث ابتکارات، آموزش و پرورش عشایری استان کرمان طرح های مفید و کاربردی داشته که می توان به طرح کچ (کتابخانه چمدانی) که از طریق پیگیری راهبران آموزشی و تربیتی انجام شده، همچنین اجرای طرح های جم، فناوری سیار، کانون سیار و طرح شامع( شناسایی استعداد مناطق محروم و عشایری و بورسیه کردن ۳۲ دانش آموز مستعد و محروم و ارائه خدمات سه گانه به این دانش آموزان در قالب یک بسته خدماتی شامل خدمات آموزشی، مشاوره ای و  مالی) و راه اندازی کلاس های مهارت آموزی با امضا تفاهم نامه در ۴۲ مرکز شبانه روزی عشایری استان کرمان اشاره کرد.

به گفته رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کرمان رویکرد محرومیت زدایی دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر موجب تقویت زیرساخت ها و نشاط آفرینی فضای آموزشی مدارس مناطق عشایری این استان شده است .

 امیرتیموری افزود: امروزه نتایج این رویکرد مثبت را در شرایط کنونی کرونایی بخوبی شاهدیم طوری که آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با بیش از ۵۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار دانش آموز در ۱۷ شهرستان به وسعت ۱۰۸ هزار کیلومترمربع بحث آموزش و تحصیل عشایر را در دوران کرونا بخوبی دنبال کرده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11895
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.