• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
رییس اتاق اصناف کرمان:

قیمت مرغ در کرمان؛ ۱۳۶۰۰ تومان/قیمتِ تکلیفی مشکلی را حل نمی کند

  • کد خبر : 6763
  • 20 شهریور 1398 - 12:35
قیمت مرغ در کرمان؛ ۱۳۶۰۰ تومان/قیمتِ تکلیفی مشکلی را حل نمی کند

رییس اتاق اصناف کرمان گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که و حدود ۴۰۰ تومان نسبت به روزهای گذشته کاهش پیدا کرده است، البته نسبت به قیمت ۱۲ و ۹۰۰ تومان که نرخ اعلامی و مصوب از سوی دولت بوده، ۶۰۰ تومان بیشتر است. یوسف جعفری درباره قیمت مرغ در […]

رییس اتاق اصناف کرمان گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که و حدود ۴۰۰ تومان نسبت به روزهای گذشته کاهش پیدا کرده است، البته نسبت به قیمت ۱۲ و ۹۰۰ تومان که نرخ اعلامی و مصوب از سوی دولت بوده، ۶۰۰ تومان بیشتر است.

یوسف جعفری درباره قیمت مرغ در استان کرمان اظهار کرد: باید قیمت به گونه ای باشد که بتوان عرضه و تقاضا را کنترل کرد و قیمتِ تکلیفی مشکلی را حل نمی کند.

وی افزود: اگر در شهر دیگر و استان های همجوار قیمت بالاتر باشد طبیعی است نمی شود در کرمان پایین تر باشد و در این صورت مرغ به آنجا می رود و در استان های دیگر نیز اینگونه است و همه به هم صول هستند.

جعفری تصریح کرد: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که و حدود ۴۰۰ تومان نسبت به روزهای گذشته کاهش پیدا کرده است. البته نسبت به قیمت ۱۲ و ۹۰۰ تومان که نرخ اعلامی و مصوب از سوی دولت بوده، ۶۰۰ تومان بیشتر است.

رییس اتاق اصناف کرمان با اشاره به اینکه میزان تولید و مصرف باید با هم همخوانی داشته باشد، بیان کرد: باید مرغ فراوان و قیمت به نحوی باشد که مردم بتوانند خرید کنند. اگر قیمت در یزد بالاتر باشد، در کرمان فروخته نمی شود.

جعفری با تاکید بر اینکه باید مرغ در بازار موجود باشد و با صحبت نمی شود کنترل کرد و ما نیز به دنبال فروش هستیم اظهار کرد: از نظر قانون حمایت از مصرف کننده، مرغ‌فروشی ها باید ۱۰ درصد سود بگیرند که در حال حاضر با کمتر از ۵ درصد دارند فروش می کند و اینکه در تولید، کشتار و دلال بازی چه اتفاقی می افتد، زیر نظر ما نیست و فقط توزیع دست ما است.

وی تصریح کرد: اکنون مرغ‌فروش ما حداکثر ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان در هر کیلو سود می گیرند که طبیعی و کمتر از قیمت مصوب است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6763
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.