• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

محصول جدید از «کپی کار» جنجالی/ شاسی بلند چینی با سیستم تصفیه هوای کابین!

  • کد خبر : 8310
  • 20 آبان 1398 - 11:58
محصول جدید از «کپی کار» جنجالی/ شاسی بلند چینی با سیستم تصفیه هوای کابین!

تقریبا دو سال پیش خودرویی با نام “لند ویند اکس۷” در خیابان های تهران با پلاک آزمایشی رویت شد که هر بیننده ای را برای لحظاتی مشغول خود می کرد! مهمترین ویژگی این محصول شباهت زیاد آن به رنجروور ایووک بود، البته کار از شباهت گذشته و عملا یک کپی کامل از ایووک پیش روی […]

تقریبا دو سال پیش خودرویی با نام “لند ویند اکس۷” در خیابان های تهران با پلاک آزمایشی رویت شد که هر بیننده ای را برای لحظاتی مشغول خود می کرد! مهمترین ویژگی این محصول شباهت زیاد آن به رنجروور ایووک بود، البته کار از شباهت گذشته و عملا یک کپی کامل از ایووک پیش روی مخاطب قرار داشت!

رنجروور ایووک


لند ویند اکس۷

 

زمانی که این خودرو در آوریل ۲۰۱۴ بطور رسمی در چین معرفی شد به سرعت توجه رسانه های خودرویی جهان را به خود جلب و جنجال بزرگی ایجاد کرد زیرا عینا از بدنه ایووک کپی شده بود! افزایش انتقادات کمپانی لند ویند را مجبور کرد تا در سال ۲۰۱۷ اقدام به معرفی نسخه فیس لیفت این خودرو کند اما به هر ترتیب اکس۷ ذاتا یک محصول کپی بود که نمی توانست خود را از این هویت نجات دهد!

فیس لیفت ۲۰۱۷

جگوار لندروور نیز تلاش کرد تا مانع ورود این خودرو به بازار جهانی شود اما شکایت این خودروساز مطرح چند سال بعد به نتیجه رسید و در نهایت لند ویند اکس۷ برای بازارهایی در نظر گرفته شد که قانون کپی رایت و حق مالکیت در آنها جایگاه درست و حسابی ندارد!

لند ویند اکس۷ نسل اول از موتور ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری میتسوبیشی استفاده می کرد و در نسخه فیس لیفت این پیشرانه جای خود را به نمونه ۱٫۵ لیتری توربو فورد با خروجی ۱۶۲ اسب بخار داد.

این خودرو مجموعه ای از امکانات ایمنی و رفاهی را نیز همراه خود دارد که می توان به ایربگ(۶ عدد)، دستیار رانندگی در سربالایی، ترمز اضطراری، سامانه پایداری الکترونیکی، دستیار پارک، ورود بدون کلید، فرمان برقی، دوربین های محیطی ۳۶۰ درجه، سنسور پارک، کروز کنترل تطبیقی، تهویه هوشمند، گرم کن و تهویه صندلی ها، صندلی برقی جلو، برف پاک کن هوشمند، نوربالای اتوماتیک، سقف پانورامیک و … اشاره کرد. قیمت مدل پایه فیس لیفت اکس۷ نیز معادل ۱۹۲۰۰ دلار است و در حالت آپشن تا ۲۲۴۰۰ دلار افزایش می یابد.

درباره لند ویند

برند لند ویند در مالکیت شرکت خودروسازی جیانگ لینگ موتور است که کمتر نام آن در میان دیگر چینی های این حوزه شنیده می شود و در سال ۲۰۰۴ میلادی ثبت شد. گروه خودروسازی چانگان نیز یکی از سهام داران اصلی این مجموعه است.

لند ویند رونگ یائو
اما آنچه که بهانه ای برای نگارش این مطلب شد جدیدترین محصول این کمپانی با نام رونگ یائو است که در نمایشگاه خودروی شانگ های ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شد.

طراحی
لند ویند پس از چالش ها و انتقادات تندی که برای ارائه مدل اکس۷ مقابل خود داشت، باردیگر یک خودروی متفاوت را معرفی کرده که همان ابتدا و بدون توجه به اصالت طراحی و نام برند یک خودروی انصافا زیبا به نظر می رسد. اگر از شباهت هایی که این محصول با خودروهایی مانند ونیو و کونا از هیوندای دارد؛ بگذریم در ادامه به بیان ویژگی های ظاهری آن خواهیم پرداخت!

بررسی کامل ونیو ۲۰۲۰ را در گروه خودروی عصر ایران دنبال کنید.

رونگ یائو در بخش دماغه کاملا بی نقص به نظر می رسد. چراغ های مرموز خطی که بسیار باریک طراحی شده اند جز اثرگذارترین عناصر این بخش از خودرو هستند. کوچکی چراغ های اصلی با فضایی بزرگ که برای هالوژن ها زیر آن قرار گرفته به نوعی جبران شده است.

اینجا یک گریل(جلوپنچره) بسیار بزرگ ۶ ضلعی نیز خودنمایی می کند که لوگوی لندویند در مرکز آن قرار دارد و بافت آن نیز طراحی جالبی دارد. کمی پایین تر آخرین بخش از بامپر(سپر) با مه شکن هایی در طرفین و ورودی های هوا محیط دماغه رونگ یائو را کامل کرده است.

در نمای جانبی ارتفاع بدنه با یک شیب ملایم و خط شانه ایی اثرگذار به سمت انتهای خودرو، افزایش می یابد. نوار ال ایی دیی روی آینه های کناری، عناصر کرومی قاب یا زه شیشه های کناری و رینگ های آلومینومی(۱۷ یا ۱۸ اینچی با توجه به تریم) از جاذبه های این بخش نمای رونگ یائو هستند.

انتهای خودرو نیز طراحی مناسبی دارد. جانمایی و الگوی کم نقص چراغ ها تا یک دیفیوزر استاندارد با دو خروجی کرومی شکل، در این قسمت جلب نظر می کند.

از منظر ابعاد؛ رونگ یائو ۴۵۵۰ میلیمتر طول، ۱۸۸۵ میلیمتر عرض و ۱۶۵۵ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله بین محورها نیز ۲۷۵۰ میلیمتر است. ظرفیت صندوق ۵۶۰ لیتر و وزن خودرو برابر با ۱۹۰۵ کیلوگرم گزارش شده است.

کابین و امکانات هوشمند
فضای داخل کابین رونگ یائو در تصاویر همانند بسیاری از محصولات دیگر زیبا و باکیفیت به نظر می رسد اما اینکه مواد بکار رفته در تولید آن تا چه میزان به استانداردهای جهانی(سازنده مدعی استفاده از پلاستیک دارای بافت نرم فوق العاده باکیفیت است) نزدیک است و آیا بوی نامطبوع پلاستیک تا مدت ها مالک این خودرو را درگیر خود می کند تا خیر؟! مواردی هستند که باید در بررسی های قابل استناد و یا گزارش های مصرف کننده به آنها دست یافت.

از امکانات کابین این خودرو می توان به نورپردازی هوشمند، نمایشگر ۷ اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر و اطلاعات فنی خودرو، نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی لمسی ویژه سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، پوشش چرم برای صندلی ها، تنظیم ۸ جهته الکتریکی برای صندلی راننده، گرم کن صندلی راننده، تنظیم ۴ جهته الکتریکی برای صندلی سرنشین جلو، گرم کن صندلی سرنشین جلو و … اشاره کرد.

از امکانات ایمنی نیز می توان به موارد مقابل اشاره کرد: دستیار پارک هوشمند، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص وسیله نقلیه و عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی هوشمند نشانه های ترافیکی در جاده، ترمز ضد قفل، سیستم پایداری الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی، ایربگ های جلو، ستون کناری و عقب، کالیپرهای اسپرت قرمز رنگ در سیستم ترمز، ایزوفیکس صندلی کودک، نمایش نقاط کور دید راننده، نمایشگر دما و میزان باد لاستیک ها.

از دیگر امکانات نیز می توان به نمایشگر دمای بیرون، آینه های برقی با قابلیت جمع شدن خودکار، برف پاک کن هوشمند، پاور ویندوز، فرمان چرمی با گرم کن، تنظیم برقی ارتفاع فرمان در ۴ حالت، خروجی سیستم تهویه برای ردیف عقب، تنظیم دمای خودکار داخل کابین، سیستم بهینه سازی هوشمند کیفیت هوای کابین برای ذرات معلق کوچکتر از ۲٫۵ میکرون، انتقال دستورات صوتی به سیستم سرگرمی خودرو، پشتیبانی از اندروی اوتو و اپل کارپلی، ناوبری ماهواره ای، یک پورت یو اس بی در کنسول جلو و ۳ پورت دیگر برای صندلی ردیف عقب و … اشاره کرد.

امکانات مورد اشاره باتوجه به تریم انتخابی توسط مشتری در خودرو ارائه و موجب جابجایی قیمت می شود.

پیشرانه

در رونگ یائو از موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۱۶۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ شده است.

ظرفیت باک خودرو ۵۸ لیتر است و اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت آن در حالت های مختلف ارائه نشده است.

شاسی این خودرو و ساختار تعلیق آن توسط تیم حرفه ای میرا از انگلیس توسعه یافته است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8310
  • منبع : عصر ایران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.