• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

نامه‌نگاری فدراسیون دوومیدانی برای حل مشکل ۲ ورزشکار ایرانی در بلاروس

  • کد خبر : 11205
  • 22 اردیبهشت 1399 - 12:53
نامه‌نگاری فدراسیون دوومیدانی برای حل مشکل ۲ ورزشکار ایرانی در بلاروس

فدراسیون دوومیدانی برای حل مشکلات مالی و اسکان پرتابگران دیسک ایران در بلاروس نامه‌نگاری‌هایی انجام داده است.حسین رسولی و بهنام شیری، دو پرتابگر دیسک ایران هستند که بهمن ماه ۹۸ و در دوره سرپرستی ایرج عرب به اردوی بلاروس اعزام شدند. هدف از این اردو آماده‌سازی این دو ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک از طریق […]

فدراسیون دوومیدانی برای حل مشکلات مالی و اسکان پرتابگران دیسک ایران در بلاروس نامه‌نگاری‌هایی انجام داده است.
حسین رسولی و بهنام شیری، دو پرتابگر دیسک ایران هستند که بهمن ماه ۹۸ و در دوره سرپرستی ایرج عرب به اردوی بلاروس اعزام شدند. هدف از این اردو آماده‌سازی این دو ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ یا رکورد ورودی بود. با شیوع ویروس کرونا و لغو پروازهای بین‌المللی امکان بازگشت این ورزشکاران فراهم نشد در نتیجه اردوی آنها تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد. این ورزشکاران روز گذشته از وضعیت مالی و اسکان خود انتقاد کردند و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.
مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی پیش از این اعلام کرده بود که بارها پیگیر وضعیت این ورزشکاران شده و به طور مدوام با سفارت ایران در بلاروس و فدراسیون دوومیدانی این کشور در ارتباط است. علاوه بر این در تاریخ‌های مختلف مبالغی برای شیری و رسولی ارسال شده تا از نظر مالی دچار مشکل نشوند.
فدراسیون هم‌چنین برای حل مشکل این دو ورزشکار نامه‌نگاری‌هایی انجام داده و خواستار رسیدگی به وضعیت آن‌ها شده است. در یکی از این نامه‌ها که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری از سوی فرشید طهماسبی، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل به علیرضا دلخوش، معاون دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه ارسال شده، این درخواست مطرح شده است که ” با توجه به وجود تفاهم‌نامه همکاری‌های ورزشی اخیر بین ایران و بلاروس، ترتیبی اتخاذ شود تا ورزشکاران ایران بتوانند از امکانات اسکان وزارت ورزش و گردشگری بلاروس تا اعلام مجدد تاریخ پرواز استفاده کنند”. دلخوش نیز دو روز قبل در نامه‌ای برای سفیر ایران در مینسک بلاروس همین موارد را قید کرده است تا مشکل پرتابگران ایران حل شود.
نکته دیگر این است که مطابق با گفته فدراسیون دوومیدانی مبلغ سه هزار دلار، امروز برای پرتابگران ارسال می‌شود تا از نظر مالی مشکلی نداشته باشند. شیوع کرونا و محدودیت‌های ارتباطی بین کشورها، کار فدراسیون را برای حل و فصل این مشکلات سخت کرده است. با این حال تلاش برای فراهم کردن شرایط مناسب برای رسولی و شیری ادامه دارد تا فرصت بازگشت آن‌ها به کشور فراهم شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11205

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.