• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

هشت هکتار از اراضی جنوب کرمان در آتش سوخت

  • کد خبر : 5662
  • 12 مرداد 1398 - 12:28
هشت هکتار از اراضی جنوب کرمان در آتش سوخت

۶ هکتار از اراضی منطقه سربیژن ساردوئیه و ۲ هکتار از اراضی منطقه مرغک شهرستان جیرفت عصر امروز (جمعه) در آتش سوخت. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان شبانگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ هکتار از اراضی منطقه سربیژن ساردوئیه جیرفت که دچار حریق شده بود با همکاری نیروهای مردمی، محیط زیست […]

۶ هکتار از اراضی منطقه سربیژن ساردوئیه و ۲ هکتار از اراضی منطقه مرغک شهرستان جیرفت عصر امروز (جمعه) در آتش سوخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان شبانگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ هکتار از اراضی منطقه سربیژن ساردوئیه جیرفت که دچار حریق شده بود با همکاری نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی جیرفت مهار و خاموش شد.

مرجان شاکری با بیان اینکه آتش سوزی عصر امروز جنوب کرمان در ارتفاعات رخ داده است تصریح کرد: بیشتر پوشش گیاهی این منطقه درمنه بوده است.

وی به حضور بخشدار و جانشین فرمانده سپاه جیرفت و محیط بانان بخش ساردوئیه بلافاصله بعد از اطلاع از وقوع آتش سوزی خبر داد و گفت: این آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بحرآسمان جیرفت اتفاق افتاده که به نظر می رسد عمدی باشد و موضوع از طریق اداره حفاظت محیط زیست از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: آتش سوزی دوم نیز در منطقه مرغک حد فاصل شهرستانهای جیرفت و بم اتفاق افتاده که به دلیل حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به سرعت کنترل شد.
روز جهانی محیط بان گرامی باد

وی همچنین گفت: سی و یکم جولای سال ۲۰۰۷ مصادف با نخستین روز تاسیس اتحادیه جهانی رنجرها International Ranger Federation به عنوان روز جهانی محیط بان نامگذاری شده است.

شاکری تصریح کرد: روز جهانی محیط بان یادآور فداکاری و از خود گذشتگی های افرادی است که جان خود را در راه حفاظت از گنجینه های طبیعی جهان به خطر انداخته و در این راه کشته یا زخمی شده اند.
وی اظهار داشت : میلاد امام رضا و امام مهربانی ها به عنوان روز ملی محیطبان نام گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5662
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.