• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
رئیس کل دادگستری کرمان:

ورودی پرونده به محاکم بدوی استان کرمان ۱۶ هزار و ۵۹۰ فقره است

  • کد خبر : 8501
  • 09 آذر 1398 - 9:45
ورودی پرونده به محاکم بدوی استان کرمان ۱۶ هزار و ۵۹۰ فقره است

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: ورودی پرونده به محاکم بدوی کرمان ۱۶ هزار و ۵۹۰ فقره است که ۳.۳۳ درصد آمار ورودی پرونده‌های کشور در محاکم بدوی را شامل می شود. به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد در نشست هم‌اندیشی رییس دیوان عالی کشور با قضات محاکم‌تجدید نظر بیان داشت: استان کرمان پهناورترین استان کشور […]

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: ورودی پرونده به محاکم بدوی کرمان ۱۶ هزار و ۵۹۰ فقره است که ۳.۳۳ درصد آمار ورودی پرونده‌های کشور در محاکم بدوی را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد در نشست هم‌اندیشی رییس دیوان عالی کشور با قضات محاکم‌تجدید نظر بیان داشت: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که ۲۳ شهرستان، ۵۲ بخش و از نظر تقسیمات کشوری ۳۲ حوزه قضایی فعال دارد همچنین در این استان ۱۸ شعبه دادگاه تجدیدنظر، پنج واحد شهرستان و ۹ حوزه قضایی بخش مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: ۳۴۵ قاضی در چهار مجتمع قضایی، ویژه رسیدگی به دعاوی خانواده، دادگاه رسیدگی به جرائم مواد مخدر و امنیتی، رسیدگی به هم تصادفات و محاکم کیفری فعالیت دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سرجمع شعب بدوی استان ۱۱۷ شعبه در کنار شش شعبه کیفری در استان کرمان فعال هستند در کنار این محاکم بدوی ۱۸ شعبه تجدید نظر داریم که با احتساب چهار شعبه دیگر ۲۲ شعبه سرجمع به مردم استان کرمان خدمات‌رسانی می‌کنند.

موحد اظهار کرد: ورودی پرونده به محاکم بدوی استان کرمان ۱۶ هزار و ۵۹۰ فقره است که ۳.۳۳ درصد آمار ورودی پرونده‌های کشور در محاکم بدوی به استان کرمان متعلق است که از این تعداد بیش از دو هزار و ۵۰۰ پرونده ماهیانه وارد محاکم تجدید نظر استان می‌شوند که آخرین آمار موجودی پرونده‌ها دو هزار و ۶۴۷ پرونده است.

موحد با اشاره به عملکرد مجتمع تجدید نظر یادآور شد: در هشت ماهه امسال ۱۹ هزار و ۹۰۲ پرونده ورودی به محاکم تجدید نظر استان داشتیم و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در سه سال اخیر ۱۰۰.۵ در صد بوده که شاهد کاهش موجودی پرونده‌ها بودیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: یک سوم جمعیت استان کرمان در جنوب استان هستند که تنها یک مجتمع قضایی دارد که یکی از مشکلات ما است لذا پیگیری کردیم که یک شعبه کیفری یک هم در کهنوج مستقر شود.

وی افزود: متوسط ماهانه تعداد پرونده‌های ورودی دادگاه ‌های تجدید نظر در سال ۹۷ استان کرمان به ازای هر ۵۲ پرونده یک قاضی وجود دارد که با میانگین متوسط کشوری برابر هستیم.

موحد گفت:۱۲ هزار و ۵۶۷ پرونده معادل تقریبا ۶۲ درصدتصمیمات دادگاه‌های بدوی در تجدید نظر طی هشت ماه سال تایید شده‌اند و ۱۶.۸ درصد آرای دادگاه بدوی نقض شده‌اند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8501

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.