• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

پیش بینی برداشت ۵۰۰تن میوه تابستانه از باغات سیرجان

  • کد خبر : 11360
  • 23 تیر 1399 - 10:30
پیش بینی برداشت ۵۰۰تن میوه تابستانه از باغات سیرجان

به گفته بخشدار بلورد سیرجان نظر به به بارندگی های حوب امسال پیش بینی می‌شود که از ۱۴۰هکتار از باغات گیلاس و آلبالوی مناطق سردسیریاین شهرستان از جمله چهار گنبد۵۰۰تن محصول برداشت شود. اسماعیل محمدپورافزود : منطقه چهارگنبد در این بخش مستعد پرورش درختان سردسیری است و محصول برداشتی  آن دارای سطح بازار پسندی عالی بوده […]

به گفته بخشدار بلورد سیرجان نظر به به بارندگی های حوب امسال پیش بینی می‌شود که از ۱۴۰هکتار از باغات گیلاس و آلبالوی مناطق سردسیریاین شهرستان از جمله چهار گنبد۵۰۰تن محصول برداشت شود.

اسماعیل محمدپورافزود : منطقه چهارگنبد در این بخش مستعد پرورش درختان سردسیری است و محصول برداشتی  آن دارای سطح بازار پسندی عالی بوده که به صورت تازه خوری به بازارهای داخی و شهرستان های اطراف عرضه می شود و تا ۲۰ روز کار برداشت این یاقوت سرخ ادامه دارد.

به گفته کشاورزان و باغداران منطقه حمایت نشدن از جانب مسئولان موجب حضور دلالان برای خرید محصولات شده و اظهار داشتند: اگر حمایت مسئولان باشد قطعا دلالان سوء استفاده نمی کردند و مشکل حمل محصول برداشت شده و عرضه آن به قیمت بازار حل می شد.

یک باغدار گفت: ما الآن گیلاس مان را انگار مجانی به واسطه ها و دلالان عرضه می کنیم اگر فقط پول کود و کارگر عاید ما می شد چه خوب بود حتی این مخارج را هم از جیب می دهیم .

یکی دیگر از باغداران گفت :خدا را شاکریم که امسال شرایط خوبی را برای محصول مرغوب و پربار داریم اما مشکل ما در این منطقه که بیش از ۱۰۰ کیلومتر فاصله داریم تا محصول خود را به بازار عرضه کنیم.

رضا عتیتیقی مسئول مرکز خدمات کشاورزی بخش بلورد هم گفت : طی مدت برداشت گیلاس در این منطقه هفت هزار ۲۰۰ نفر روز در کار برداشت مشغول به کار هستند و با نظارت مستمر کارشناساسان ما در کنترل و  دفع آفات و سال خوب آبی کمیت و کیفیت محصول را شاهد هستیم.

در شهرستان سیرجان ۱۴۰ هکتار باغات گیلاس و آلبالو است که پیش بینی می شود امسال ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.