• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
معاون سازمان صمت استان کرمان:

کمبود تخم‌مرغ در استان کرمان نداریم/پیش‌بینی افزایش قیمت تخم‌مرغ در پاییز

  • کد خبر : 11953
  • 24 شهریور 1399 - 9:39
کمبود تخم‌مرغ در استان کرمان نداریم/پیش‌بینی افزایش قیمت تخم‌مرغ در پاییز

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان میزان سرانه مصرف سالانه تخم‌مرغ هر نفر در استان کرمان را ۱۹۰ تا ۲۰۰ تخم‌مرغ اعلام کرد و گفت: همه نیاز تخم مرغ استان کرمان در داخل تولید می‌شود. “سینا خسروی” در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که فعلا کمبود تخم مرغ در […]

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان میزان سرانه مصرف سالانه تخم‌مرغ هر نفر در استان کرمان را ۱۹۰ تا ۲۰۰ تخم‌مرغ اعلام کرد و گفت: همه نیاز تخم مرغ استان کرمان در داخل تولید می‌شود.

“سینا خسروی” در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که فعلا کمبود تخم مرغ در استان نداریم، گفت: قیمت تخم‌مرغ در استان کرمان از قیمت میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی درباره نهاده‌های نیز بیان کرد: هفته‌ آینده حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن سویا، ذرت و جو از بنادر امام خمینی (ره)، چابهار و بندرعباس ترخیص می‌شود اما هنوز سهم استان کرمان از این محموله‌ها مشخص نشده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: شهریورماه در ستاد تنظیم بازار کشور مقرر شد اتحادیه‌ مرکزی مرغداران میهن به عنوان نهاد متولی امر، برنامه‌ریزی برای صادرات تخم مرغ در سقف ۸ تا ۱۰ درصد مازاد تولید ماهانه‌ اعلامی (تولید ماهانه ۸۵ هزار تن و مازاد تولید حداکثر ۸۵۰۰ تن) را انجام دهد.

وی افزود: در این ابلاغیه یک تبصره هم مبنی بر این‌که صادرات تخم‌مرغ با اولویت واحدهای تولیدی داخل و با مد نظر قرار دادن میزان مشارکت آن‌ها در تنظیم بازار و سهم‌شان در تولید، مستقیماً توسط واحد تولیدی و یا با انتخاب مباشر توسط سایر تولیدکنندگان توانمند، در نظر گرفته شده است و اگر این روند صادرات در چارچوب اعلامی، مدیریت نشود، موجب افزایش مجدد قیمت خواهد شد.

خسروی میزان سرانه مصرف سالانه تخم‌مرغ هر نفر در استان کرمان را ۱۹۰ تا ۲۰۰ تخم‌مرغ اعلام کرد و ادامه داد: همه نیاز تخم مرغ استان کرمان در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به نزدیکی فصل پاییز بیان کرد: با شروع فصل پاییز میزان مصرف تخم‌مرغ افزایش پیدا می‌کند لذا ممکن است با رشد قیمت تخم‌مرغ مواجه شویم.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمان در ادامه سخنان خود به  آخرین تغییرات نرخ گوشت مرغ اشاره و گفت: قیمت مرغ از امروز ۲۴ شهریورماه در سطح استان ۳۴۰ تومان کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به قیمت گوشت مرغ در بخش تولید، توزیع و فروش اظهار کرد: قیمت خرید مرغ زنده در باسکول مرغداری ۱۲۲۵۰ تومان نقدی و در باسکول کشتارگاه ۱۲۵۰۰ تومان نقدی، توزیع کشتارگاه به قیمت هر کیلو ۱۷۵۴۰ تومان و قیمت هر کیلو گوشت مرغ برای مصرف کننده ۱۸۲۹۰ تومان می‌باشد.

خسروی خطاب به شهروندان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و بلافاصله با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11953
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.