• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

یک مسوول: منشأ قرص های داخل کیک هنوز مشخص نشده

  • کد خبر : 10251
  • 24 دی 1398 - 17:45
یک مسوول: منشأ قرص های داخل کیک هنوز مشخص نشده

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: تمام توزیع‌کنندگان در بخش دارو و غذا باید دارای شناسنامه و انبارهای آن‌ها شناخته‌شده باشد. به گزارش ایسنا، عطاءالله حیدری امروز(۲۴دی) در نهمین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت، با اشاره به اینکه تغذیه سالم، یکی از شیوه‌های درست زندگی کردن […]

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: تمام توزیع‌کنندگان در بخش دارو و غذا باید دارای شناسنامه و انبارهای آن‌ها شناخته‌شده باشد.

به گزارش ایسنا، عطاءالله حیدری امروز(۲۴دی) در نهمین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت، با اشاره به اینکه تغذیه سالم، یکی از شیوه‌های درست زندگی کردن است، اظهار کرد: در کشور ما اولویت اصلی پرداختن به بحث دارو و غذا است درحالی‌که تغذیه سالم به فراموشی سپرده‌شده است.

وی افزود: با توجه به حاکم بودن تحریم‌ها بر کشور و مشکلاتی که استکبار جهانی در بحث دارو به وجود آورده باید بتوانیم دسترسی به تغذیه سالم را برای مردم فراهم کنیم.

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، بیان کرد: باید افراد جامعه با آگاهی کامل در انتخاب و مجوزهای بهداشتی مواد غذایی سالم توجه داشته باشند.

حیدری با اشاره به اینکه نمی‌توانیم در چرخه رسمی دارو خارجی فراهم کنیم، ذکر کرد: در بحث دارو و مواد غذایی با یک دوگانگی مواجه هستیم، به لحاظ شرایط تحریم برخی از کشورها به ما دارو و مواد اولیه نمی‌دهند و کشورهایی که موافق به دادن دارو هستند در انتقال ارز برای ورود مشکل‌ دارند در این راستا افراد زیادی در کشور به دلیل بیماری به داروهای خارجی نیازمند هستند که به اجبار از چرخه غیر رسمی دارو فراهم می کنند.

وی با اشاره به اینکه منشأ قرص های داخل کیک هنوز مشخص نشده، عنوان کرد: تمام توزیع‌کنندگان در بخش دارو و غذا باید دارای شناسنامه و انبارهای آن‌ها شناخته‌شده باشد در این راستا در تلاش هستم شرکت‌های توزیع را در بخش رسمی قرار دهیم.

در ادامه محمد سهراب کاکیان، معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی، با اشاره به کشف قاچاق دام، گفت: در ۹ ماه اول سال جاری تعداد ۶۵۵ رأس دام زنده شامل ۵۵۸ رأس دام سبک و ۹۷ رأس دام سنگین قاچاق تلقی شده که پس از ارجاع به کشتارگاه صنعتی دام استان از طریق مزایده به فروش رسیده شد.

وی نهادهای وارداتی کشاورزی در سطح استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: ۲۳۱ گزارش میدانی در قالب فرم‌های مربوطه به وزارت متبوع و تعداد ۱۰ پرونده تخلفاتی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی، بیان کرد: از خروج غیرقانونی ۲۵ محموله صادراتی گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای به ارزش وزنی ۴۹۰ تن از مرزهای گمرکی باشماق و سیرانبند جلوگیری شد و آن را به تعزیرات حکومتی ارجاع دادیم و همچنین از ورود یک محموله مرجوعی سیب‌درختی به داخل کشور جلوگیری شده است.

محمد صالح عبداللهی، نماینده اداره کل ورزش جوانان استان کردستان، با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان در راستای محصولات قاچاق در باشگاه‌ها بازدید به عمل می‌آورند، ذکر کرد: از اول سال جاری تاکنون ۱۱۰باشگاه متخلف تذکر رسمی داده‌شده و ۲۱ باشگاه نیز پلمپ شدند که پس از مهلت دو ماه ایرادات و مشکلات را رفع کرده‌اند و دوباره بازگشایی‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد باشگاه پلمپ شده سه مورد به دلیل فروش مواد نیروزا و پروتئین‌ها بوده است.

نماینده اداره کل ورزش جوانان استان کردستان، در پایان یادآور شد: در این راستا برای مربیان باشگاه‌ها سه جلسه کلاس تئوری در خصوص آموزش کالاهای سلامت‌محور برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10251
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.