• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
مدیر عامل شرکت گل گهر خبر داد:

آب خلیج فارس در سال ۹۸ به سیرجان خواهد رسید

  • کد خبر : 2038
  • 20 اردیبهشت 1397 - 7:40
آب خلیج فارس در سال ۹۸ به سیرجان خواهد رسید

همزمان با روز جهانی کارگر و هفته بسیج کارگری در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه آیین تقدیر از کارگران نمونه شرکت گل‌گهردر محل سالن پردیس امید این شرکت برگزار شد در این مراسم مهندس ناصر تقی‌زاده مدیر عامل شرکت گل گهر موفقیت‌های حاصل شده طی سالیان گذشته در مجموعه گل‌گهر را حاصل لطف خداوند و […]

در این مراسم مهندس ناصر تقی‌زاده مدیر عامل شرکت گل گهر موفقیت‌های حاصل شده طی سالیان گذشته در مجموعه گل‌گهر را حاصل لطف خداوند و تلاش تمامی عزیزان مشغول به کار در این مجموعه بزرگ دانست. در ادامه مراسم کارگران نمونه سال ۹۶ شرکت معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند، سپس برگزیدگان دومین دوره جشنواره نظام پیشنهادات شرکت گل‌گهر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتندمهندس ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، سال ۱۳۹۶ را سالی پر برکت و سرشار از موفقیت متعدد برای شرکت گل‌گهر دانست و این موفقیت‌ها را نتیجه به ثمر رسیدن تلاش تمام کارگران، تکنسین‌ها و مهندسین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و تمام شرکت‌های زیرمجموعه دانست. وی در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت شرکت در سال ۱۳۹۶ پرداخت.
مهندس تقی زاده میزان تولید محصول در منطقه گل‌گهر، در سال گذشته را بیش از ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود ۱۸ میلیون و ۳۴۰ هزار تن مربوط به کنسانتره، ۱۱ میلیون تن گندله و ۲ میلیون و ۸۰ هزار تن آهن اسفنجی بود. در مجموع در سال ۱۳۹۶ میزان تولید محصول در مجموعه گل‌گهر نسبت به سال ۱۳۹۳ رشد ۱۳۳ درصدی داشت و امیدواریم امسال نیز شاهد افزایش تولید در شرکت گل‌گهر و منطقه گل‌گهر باشیم. قسمتی از این افزایش تولید ناشی از راه‌اندازی واحدهای جدید و بخشی نیز ناشی از افزایش تولید حاصل از نوآوری و تلاش تمامی کارکنان برای بالا بردن افزایش بهره‌وری خطوط فعال بود که درنهایت نیز موجب شد در تمامی خطوط تولید بتوانیم از ظرفیت اسمی فراتر رویم.
مدیرعامل شرکت گل‌گهر در ادامه گفت: در سال گذشته در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر توانستیم به رقم بسیار بالای تولید ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول دست یابیم؛ کسب این موفقیت مسلما نتیجه لطف خداوند متعال و تلاش و همدلی تک تک شما عزیزان بود. میزان تولید در شرکت گل‌گهر در سال ۹۶ نسبت به سال قبل رشد ۲۵ درصدی داشت، همچنین رقم رشد نسبت به سال ۹۳ معادل ۷۷ درصد بود. به امید خدا و تلاش شما عزیزان امید داریم که در سال جاری از مرز تولید ۲۷ میلیون تن عبور کنیم.
در سال ۱۳۹۳ میزان تولید گندله در شرکت گل‌گهر معادل ۵ میلیون تن بود که با راه اندازی خط ۲ و افزایش زیرسقف تولید گندله در گندله‌سازی شماره ۱در سال گذشته توانستیم تولید بیش از۱۱ میلیون تن را محقق کنیم که این امر تاثیر بسزایی در مجموع تولید گندله در کشور داشت. اتمام طرح گندله‌سازی شماره ۲ علارغم مشکلات مالی و فراتر رفتن از ظرفیت تولید اسمی یکی دیگر از جلوه‌های تلاش تمامی عزیزان در مجموعه گل‌گهر بود. همچنین بناداریم که در سال جاری تولید ۱۱٫۵ تا ۱۲ میلیون تن گندله را که فراتر از ظرفیت اسمی است را محقق کنیم.
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین موارد مورد بررسی در هر شرکتی، سرانه تولید است؛ سرانه تولید به‌ازای هریک از کارکنان را از۱۶ هزار تن در سال ۱۳۹۳ به ۳۰ هزار تن در سال گذشته ارتقا یافت، این امر حاکی از رشد ۸۷ درصدی افزایش بهره‌وری و راندمان کاری پرسنل دارد. از تک تک کارگران، مهندسین و مدیران مجموعه برای کسب چنین موفقیتی تشکر می‌کنم.
مهندس تقی‌زاده در ادامه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های شرکت در سال ۱۳۹۴ را بحث حمل‌ونقل دانست، وی افزود: در سال ۱۳۹۴ برای حمل تمام محصول تولیدی خود با مشکل روبرو بودیم اما با افزایش ظرفیت حمل از ۸ میلیون تن به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن دیگر هیچ مشکلی در این زمینه نیز نداریم.
مدیرعامل شرکت گل‌گهر در ادامه ایجاد اشتغال در منطقه را افتخاری دیگر برای شرکت گل‌گهر دانست. وی بیان کرد در حال حاضر ۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر در شرکت گل‌گهر مشغول به کار هستند و مایه افتخار ماست که طی ۳ سال اخیر توانستیم ۶ هزار و ۸۳۱ نفر شغل در منطقه ایجاد کنیم. وی دائمی، تولیدکننده بودن و ایجادکننده ثروت بودن را ویژگی مشاغل ایجاد شده دانست.
مهندس تقی‌زاده در ادامه به حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط شرکت گل‌گهر اشاره کرد و گفت گل‌گهر طی سال‌های اخیر به‌دنبال توسعه بود و حجم زیادی سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی سودده انجام داد. وی در ادامه صرف سود و منابع مالی شرکت را در پروژه‌های توسعه‌ای و سازندگی مزیت گل‌گهر دانست و در ادامه گفت: طی ۳ سال اخیر ۸۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه در طرح‌های توسعه گل‌گهر به بهره برداری رسیده است، همچنین ۲۴ هزار میلیارد پروژه دیگر در دست اجرا داریم و امیدواریم امسال و سال آتی این پروژه ها محقق شوند.
در ادامه مدیرعامل شرکت گل‌گهر به برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای در مملکت اقیانوسی از اطلاعات به عمق ۱ سانتی متر هستند و در هر زمینه‌ای بدون هیچ اطلاعاتی اظهار نظر می‌کنند. وی افزود در حال حاضر وضعیت گل‌گهر از لحاظ اعتبار در دنیا به‌نحوی است که شرکت‌های خارجی پذیرفته‌اند با اعتبار شرکت و بدون ضمانت دولت به ما وام ارزی دهند.
ناصر تقی‌زاده در ادامه، به پروژه انتقال آب خلیج فارس اشاره کرد، وی بیان کرد این پروژه به ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد، امسال به معاونین شرکت گفته‌ام اگر لازم شد ۱۰۰۰ میلیارد نیز خرج خواهیم کرد تا این پروژه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد، بناداریم در سال ۹۸ آب خلیج فارس را در سیرجان داشته باشیم و بدین طریق خدمتی بزرگ به مردم شهرستان داشته باشیم.
لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.