• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

آتش نزن برادر

  • کد خبر : 2065
  • 20 اردیبهشت 1397 - 12:09
آتش نزن برادر

دیروز بعد از خروج آمریکا از برجام، درست زمانی که همه علیه ترامپ موضع گرفته بودند و حتی از دست او عصبانی بودند، برخی از نمایندگان مجلس در ایران پرچم آمریکا را آتش زدند. آنها می‌خواستند با این عمل خود مخالفت‌شان با ترامپ را به رخ رییس جمهور آمریکا بکشند و بگویند برای ما مهم […]

دیروز بعد از خروج آمریکا از برجام، درست زمانی که همه علیه ترامپ موضع گرفته بودند و حتی از دست او عصبانی بودند، برخی از نمایندگان مجلس در ایران پرچم آمریکا را آتش زدند.

آنها می‌خواستند با این عمل خود مخالفت‌شان با ترامپ را به رخ رییس جمهور آمریکا بکشند و بگویند برای ما مهم نیست که تو در برجام باشی یا نه.

ساعتی بعد از این آتش زدن در صحن پارلمان، رسانه‌های حامی ترامپ از فرصت به دست آمده استفاده کردند و شروع به توجیه تصمیم رییس جمهور آمریکا کردند. دیلی میل نوشت:« اینهایی که پرچم ما را وسط مجلس اتش میکشند ترامپ را به عدم صلاحیت روانی متهم می‌کنند»

آنها به مردم آمریکا می‌گویند نمی‌شود با مردمانی که پرچم کشورتان را آتش می‌زنند توافق کرد. ایرانی‌ها خواهان نابودی آمریکا هستند.

به همین راحتی یا یک حرکت احساسی و نه استراتژیک آنهم در پارلمان می‌تواند زمین بازی که به نفع ایران است را به سود ترامپ عوض کند. بعد از تصمیم ترامپ بسیاری از کشورهای جهان به جز عربستان و برخی از کشورهای جهان و البته رژیم اسرائیل از ایران حمایت کردند و گفتند جمهوری اسلامی به برجام پایبند بوده و این آمریکا است که زیر میز زده است.

ما احتیاج داریم با مخالفان آمریکایی ترامپ مانند جان کری رایزنی و گفت‌وگو کنیم. آنها وقتی می‌بینند ما به پرچم آنها احترام نمی‌گذاریم وارد رابطه و گفت‌وگو با ما نمی‌شوند. ما در مقابل دیوانه‌ای به نام ترامپ احتیاج به دیپلماسی و گفت‌وگو داریم.

یادمان نرفته درست زمانی که ایران می‌توانست از اعدام شیخ نمر بهترین بهره‌برداری را از آن علیه حکومت سعودی داشته باشد و عربستان را متهم به نقض حقوق بشر کند، عده‌ای در تهران و مشهد از دیوار سفارت بالا رفتند و بازی برده را به بازی باخته تبدیل کردند.

از آن پس عربستان دست بالا را برداشت و گفت ایران امن نیست و آنها با حمله به سفارت نشان دادند که خواهان نابودی ما هستند. هنوز که هنوز است حجاج و تیم‌های ورزشی و البته صنعت گردشگری در حال پرداخت هزینه این حرکت هستند.

سیاست خارجی در ایران درگیر احساسات است. سیاست خارجی که قرار است با نظر رهبری و دولت مسیر خود را برود، دچار رفتارهایی است که می‌تواند ضربه‌های مهلکی به کشور وارد کند.

قبلا برخی از مردم این رفتار را داشتند حالا نمایندگان مجلس هم وارد این بازی شدند. اقلیتی از نمایندگان مجلس به جای اینکه به راه‌های قانونی و علمی برای مقابله با تصمیم ترامپ فکر کنند در یک حرکت عجیب در صحن پارلمان پرچم و برجام را به آتش می‌کشند و شعار می‌دهند.

رابطه ایران و آمریکا و البته عربستان در حالت بحرانی قرار دارد. شطرنجی که هر حرکت آن باید با تدبیر و عقلانیت صورت بگیرد تا بتوان حریف را مات کرد. حالا تصور کنید در میانه این شطرنج سیاسی، عده‌ای خودی بیایند و با حرکاتشان زمین بازی را به نفع حریف تغییر دهند.

در آخر باید گفت به جای آتش زدن یک پرچم بهتر است کاری کنیم اعتبار پرچم ایران بالا و بالاتر رود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2065
  • نویسنده : مصطفی داننده
  • منبع : عصر ایران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.