• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11
رئیس دادگستری شهربابک خبر داد:

آمار طلاق در شهربابک کاهش داشته است

  • کد خبر : 4278
  • 02 تیر 1398 - 0:00
آمار طلاق در شهربابک کاهش داشته است

رئیس دادگستری شهربابک گفت: این شهرستان طی سال گذشته شاهد کاهش ورودی پرونده طلاق بوده و به همان میزان نیز ثبت آمار ازدواج نیز کاهش داشته است. به گزارش ایرنا، رمضان آقامحمدی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم هفتم تیر افزود: والدین در زمینه […]

رئیس دادگستری شهربابک گفت: این شهرستان طی سال گذشته شاهد کاهش ورودی پرونده طلاق بوده و به همان میزان نیز ثبت آمار ازدواج نیز کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، رمضان آقامحمدی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم هفتم تیر افزود: والدین در زمینه ازدواج فرزندانشان عجله نکنند زیرا تبعات بسیار سنگینی دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ شاهد کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری شهرستان شهربابک بوده‌ایم تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود ۶۳۵ فقره پرونده ازدواج در شهربابک ثبت شده که از این تعداد ۱۵۳ فقره به طلاق انجامید اما در سال گذشته ۵۷۸ فقره پرونده ثبت ازدواج و ثبت ۱۲۷ مورد پرونده طلاق داشته‌ایم که آنچه که به عنوان پرونده طلاق وارد شده ۱۷۷ مورد و در سال ق بل از آن ۲۰۷ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی و جاری و ساری بودن آن در جامعه از منویات مقام معظم رهبری است اظهار داشت: رفتار کارکنان دادگستری شهربابک نیز خوب، متین و کارگشاست که رضایتمندی ارباب رجوع گواه این امر است.

آقامحمدی حفظ وحدت را از سفارش‌های متعدد مقام معظم رهبری دانست و افزود: اندیشه‌های شهید بهشتی نیز مسیر حفظ وحدت را دنبال و از ایجاد تفرقه بین مردم خودداری می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با تأسی از منویات مقام معظم رهبری خادم خوبی برای مردم باشیم، یاد آور شد: با حضور پر رنگ نیروی انتظامی جرایم خشن در شهربابک بسیار کم است و این بیانگر فرهنگ مدار بودن مردم شهربابک است.

رئیس دادگستری شهربابک گفت: ۲ هزار و ۴۹۲ پرونده موجودی داشتیم و در سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۳۷ فقره پرونده به آن اضافه و وارد مجموعه قضائی شهربابک شد، که با احتساب پرونده‌های موجود در سالهای گذشته، ۱۶ هزار و ۷۲۹ از این تعداد پرونده کسر شد و در پایان سال ۹۷ این موجودی به ۲ هزار و ۹۸ فقره پرونده رسید.

وی بیان داشت: از ۲ هزار و ۹۸ فقره پرونده، پنج هزار و ۲۲۹ مورد وارد دادگاه‌های عمومی و انقلاب و در پایان سال پنج هزار و ۴۸۳ فقره پرونده مختومه شده است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۵۱ فقره پرونده به دادسرا وارد شده که هفت هزار و ۱۳۰ فقره پرونده مختومه شده است، تصریح کرد: چهار هزار و ۵۷ فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده که از این تعداد چهار هزار و ۱۱۶ فقره پرونده به همت همکاران ما مختومه شده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ تعداد زندانی شهربابک ۱۶۷ نفر بود اما در سال ۹۷ به همت مجموعه زندان و همکاران ما این آمار به ۱۲۶ مورد کاهش داشت.

رئیس دادگستری شهربابک خاطر نشان کرد: در پزشکی قانونی شهربابک در سال ۹۶ به هزار و ۲۱۵ پرونده رسیدگی شد اما در سال ۹۷ این تعداد هزار و ۳۷۷ مورد رسید.

وی افزود: مجموعه اداره ثبت در سال ۹۶ سه هزار و ۶۳۹ مورد صدور سند و هفت هزار و ۳۴۲ ارباب رجوع داشته است اما در سال ۹۷ این آمار به چهار هزار و ۶۵۲ مورد صدور سند و تعداد ارباب رجوع به ۱۰ هزار و ۴۶۰ نفر رسیده است.

آقامحمدی به نقش تعیین کننده امنیت در هر جامعه‌ای اشاره کرد و گفت: امنیت در وضعیت رفاهی مردم، جذب سرمایه گذار و سایر موارد بسیار مؤثر است و اکنون شاهد امنیتی مثال زدنی در شهرستان شهربابک هستیم.

وی با بیان اینکه وکلا موظف هستند در طول هفته به جز پنجشنبه‌ها به مردم مشاوره رایگان ارائه دهند، بیان داشت: در سال گذشته هزار و ۳۰۰ فقره پرونده مشاوره توسط ۲۲ وکیل شهرستان در دست اجرا بوده است.

دادستان شهربابک نیز به جرایم خشن از جمله سرقت مسلحانه، قتل، آدم ربایی و گروگانگیری اشاره کرد و افزود: این دسته از جرایم در شهربابک آمار بسیار پایینی دارد به طوری که در سال ۹۷ در شهربابک فقط یک فقره قتل وجود داشت که به دادگاه کیفری یک سیرجان منتقل شد.

ایمان شهسواری از عفو رهبری در ۲۲ بهمن سال گذشته یاد کرد و اظهار داشت: در شهربابک ۵۹ نفر شامل عفو رهبری شدند که ۳۳ نفر از آنها آزاد، ۹ نفر مشمول تخفیف مجازات و ۱۷ نفر جزای نقدی و تعداد ضربه شلاقشان تخفیف خورد.

شهسواری گفت: در سال ۹۷ و نوروز ۹۸ آمار سرقت در شهربابک افزایش محسوسی نداشت.

وی از احداث بازداشتگاه استاندارد در شهربابک خبر داد و تصریح کرد: در نبود بازداشتگاه فرد متهم، اجباراً به زندان منتقل می‌شود که این عواقب بدی دارد.

دادستان شهربابک با بیان اینکه پزشکی قانونی این شهرستان در یک ساختمان استیجاری است، اعلام کرد: زمینی به ارزش یک میلیارد تومان برای ساخت پزشکی قانونی در نظر گرفته شده که با موافقت مرکز استان ظرف ماه آتی کلنگ ساخت آن زده می‌شود.

وی به مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری زمین تأکید کرد و افزود: به دلیل بحران جدی آب در این منطقه در سال گذشته ۵۵ فقره چاه غیر مجاز پلمپ شد و امسال نیز با این موارد برخورد می‌کنیم.

دادستان شهربابک از تأسیس پلیس فتا در شهربابک یاد کرد و اظهار داشت: این پلیس تخصصی به طور مرتب فضای مجازی را رصد می‌کند.

شهسواری با بیان اینکه هر فرد مجرم مطابق با قانون مجازات می‌شود، یادآور شد: خانواده‌ها به طور نامحسوس فرزندانشان را که از فضای مجازی استفاده می‌کنند، کنترل کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4278
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.