• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
پورابراهیمی:

اتباع خارجی باید بابت حضور خود در استان هزینه بپردازند

  • کد خبر : 4653
  • 11 تیر 1398 - 23:18
اتباع خارجی باید بابت حضور خود در استان هزینه بپردازند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص های مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری در شهرستان های راور و کوهبنان خیلی از متوسط کشوری پایین تر است که باید بهبود یابند. به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا پورابراهیمی شامگاه سه شنبه اا تیرماه در نشست وزیر بهداشت با مسئولان استانی و دانشگاهی کرمان […]

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص های مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری در شهرستان های راور و کوهبنان خیلی از متوسط کشوری پایین تر است که باید بهبود یابند.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا پورابراهیمی شامگاه سه شنبه اا تیرماه در نشست وزیر بهداشت با مسئولان استانی و دانشگاهی کرمان عنوان کرد: سرانه تخت های بیمارستانی در شهرستان های کرمان و راور تقریبا وضعیت مطلوبی بوده اما در خصوص تعداد خانه های بهداشت در شهر کرمان حدود ۲۵ درصد از متوسط کشوری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی عقب هستیم.
وی بیان کرد: در تعداد مراکز بهداشتی درمانی روستایی نیز در حوزه شهرستان های کرمان و راور وضعیت بسیار وخیم است به طوری که در مقایسه متوسط کشوری و مرکز کرمان با ۵۰ درصد و مراکز بهداشتی درمانی شهری نیز ۶۰ درصد از متوسط کشور پایین تر هستیم که جبران این موارد نیازمند برنامه‌ای چند ساله است که بخشی در تدوین لایحه بودجه باید کمک شود.
پورابراهیمی افزود: با توجه به شرایط استان و اولویت هایی در شهرستان کرمان داریم که قطب مراجعات مردمی از کل استان و حتی استانهای همجوار است، باید تصمیماتی جهت بهبود این شاخص های حوزه بهداشت و درمان گرفته شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به وجود اتباع خارجی در استان اشاره داشت و گفت: بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع خارجی تشکیل می دهد و طبیعتا هزینه‌های درمانی مضاعفی را به دانشگاه های علوم پزشکی استان تحمیل می کنند، اما در این ارتباط سرانه ای به استان کرمان داده نمی شود.
وی با اشاره به هزینه ای که در حوزه های مختلف آموزشی و بهداشتی و … در خصوص اتباع خارجی در استان کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار داریم که براساس آن طرح دیگر اتباع خارجی بابت این حضور خود باید هزینه بپردازند.
پورابراهیمی در ادامه به برخی مشکلات شهرستان راور از حوزه انتخابیه خود اشاره و با بیان اینکه شهرستان راور با وجود اینکه جزء مناطق محروم استان به شمار می رود اما موضوع محرومیت در کارکرد پزشکان این شهرسنتان حذف شده که این مسئله برای پزشکان مشکلاتی را ایجاد می کند، خواستار تجهیزات سونوگرافی و دیالیز برای این شهرستان نیز شد و گفت: با کمک خیران پیشرفته ترین تجهیزات ژنتیک را در مرکز جواد الائمه کرمان راه اندازی کردیم و سالی ۱۷۰ هزار نفر به صورت رایگان از این مرکز خدمات دریافت می کنند.
نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت بیان کرد: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی های دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ۳۰ میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تهاتر شد که بار سنگینی از دوش دانشگاه های علوم پزشکی برداشته شد، اما طلب پیمانکاران هم باید به شکلی پرداخت شود تا کار پروژه ها متوقف نماند.
وی رسیدگی به خوابگاه های دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ۵۰ درصد خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی استان استیجاری هستند که به دلیل شرایط زلزله خیز بودن این استان، در برخی موارد نگرانی ایجاد کرده است
لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4653
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.