• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
فصلی که نکوست!

استارت خوب لژیونرهای فوتبال ایران

  • کد خبر : 5489
  • 05 مرداد 1398 - 12:36
استارت خوب لژیونرهای فوتبال ایران

عادت داریم خوش‌بین باشیم؛ درواقع مجبوریم که خوش‌بین باشیم. سال‌های زیادی از دورانی که لژیونرهای‌مان در اروپا خوش می‌درخشیدند و در بهترین تیم‌ها و لیگ‌ها حضوری فعال داشتند، گذشته. به گزارش فرهیختگان، در سال‌های اخیر امید زیادی داشتیم که ستاره‌های جوان فوتبال‌مان راه امثال دایی، کریمی، مهدوی‌کیا، دژاگه و… را طی کنند اما بسنده کردند […]

عادت داریم خوش‌بین باشیم؛ درواقع مجبوریم که خوش‌بین باشیم. سال‌های زیادی از دورانی که لژیونرهای‌مان در اروپا خوش می‌درخشیدند و در بهترین تیم‌ها و لیگ‌ها حضوری فعال داشتند، گذشته.

به گزارش فرهیختگان، در سال‌های اخیر امید زیادی داشتیم که ستاره‌های جوان فوتبال‌مان راه امثال دایی، کریمی، مهدوی‌کیا، دژاگه و… را طی کنند اما بسنده کردند به حضور در تیم‌های درجه دو. حتی جهانبخش که آقای گل هلند و بعد هم گران‌ترین بازیکن تاریخ تیم لیگ برتری برایتون شد نیز نتوانست همان شود که می‌خواهیم. ما ابتدای هر فصل عادت داریم خوش‌بین باشیم و ترک عادت نکردیم. به‌قدر کافی هم بهانه داریم. اروپایی‌ها در حال برگزاری بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی هستند و در این مدت بازیکنان ایرانی که می‌توانند در فوتبال اروپا بدرخشند نیز عملکرد امیدوارکننده‌ای داشتند.

در فصل جاری در لیگ‌های مختلف اروپایی ازجمله انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه، بلژیک و پرتغال شاهد حضور بازیکن ایرانی خواهیم بود. برخی نفرات مثل انصاری‌فرد از اروپا راهی آسیا شدند و برخی مثل طارمی نیز مسیر برعکس را طی کردند. با این حال در راس لیست لژیونرهایی که می‌توانند خبرساز شوند باید به چهار ستاره اشاره کنیم.

جهانبخش؛ طلسمی که شکست

علیرضای فوتبال ما با یک کارنامه فوق‌درخشان در فوتبال هلند به لیگ برتر رفت و همه امیدوار بودیم که همچنان بدرخشد اما سیستم دفاعی برایتون و البته عملکرد ضعیف جهانبخش باعث شد اتفاق عجیبی رخ دهد؛ یک فصل تمام بدون حتی یک گل و یک پاس گل! کار به‌جایی کشید که صحبت از احتمال کنار رفتن وی مطرح شد با این حال رقم سنگین قرارداد او باعث شد این فرصت را پیدا کند که یک فصل دیگر در برایتون بماند و شانسش را امتحان کند. علیرضا خوش‌شانس بود که سرمربی تیمش نیز تغییر کرد و دیگر خبری از آن سیستم دفاعی نیست و احتمالا اوضاع برای وی دگرگون خواهد شد.

امیدواری‌ها درخصوص ستاره ایرانی برایتون بعد از دو بازی دوستانه اخیر بیشتر هم شده است. وی که در جریان بازی هفته گذشته مقابل تیم اتریشی اف‌سی لیفرینگ یک نیمه بازی کرد و یک پاس گل و یک پاس منجر به گل به‌نام خود ثبت کرد در بازی با پورتموث نیز که به تساوی یک- یک انجامید زننده تک‌گل تیمش بود. سرمربی جدید هم از عملکرد وی رضایت دارد. جهانبخش می‌تواند این فصل روی دیگرش را به کارشناسان و رسانه‌های انگلیسی که همواره او را در فهرست بدترین خریدها قرار می‌دادند، نشان دهد.

آزمون؛ همچنان گلزن

در سال‌های اخیر یکی از نفراتی که همیشه منتظر بودیم راهی یک تیم بزرگ اروپایی شود و روزهای خوب علی دایی را تکرار کند سردار آزمون بود که با وجود درخشش در لیگ روسیه دل از این لیگ نکند و فصل گذشته هم به زنیت پیوست.

سردار خیلی زود در تیم قدرتمند روسیه به ستاره تاثیرگذار تیمش تبدیل شد و دوباره اخباری درباره علاقه‌مندی تیم‌های بزرگ مثل لیورپول و لاتزیو به جذب وی منتشر شد اما بازهم باید وی را در لیگ روسیه ببینیم با این تفاوت که برخلاف روبین‌کازان و روستوف، زنیت تیم مطرحی در فوتبال اروپا محسوب می‌شود و این فصل گل‌های او بیش از پیش به چشم خواهد آمد.

سردار که در مسابقات تدارکاتی زنیت نیز عملکرد خوبی داشت و فصل گذشته یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی روسیه بود با شروع فصل جدید لیگ روسیه گلزنی‌هایش را شروع کرد و در جریان بازی با سوچی زننده یکی از دو گل تیمش بود و بعد از بازی نیز در تیم منتخب هفته دوم لیگ روسیه قرار گرفت. او این فصل مدعی جدی‌تری برای آقای گلی خواهد بود.

قدوس؛ بازگشت شماره ۷ به اوج

با وجود اینکه بازیکنان مختلفی در لیگ‌های معتبر مثل بوندس‌لیگا، لیگ برتر، لالیگا و حتی کالچو داشته‌ایم اما تا قبل از حضور سامان قدوس در فوتبال فرانسه بازیکنی در لوشامپونه نداشتیم.

سامان فصل گذشته با وجود اینکه درگیر مصدومیت شد و تیمش نیز نتایج درخشانی نگرفت اما جزء بهترین‌های تیمش بود و حالا باتجربه‌تر از قبل آماده درخشش با لباس شماره ۷ آمیان است. او نیز در مسابقات تدارکاتی پیش‌فصل روزهای خوبی را سپری می‌کند. آمیان که برای برگزاری اردوی تدارکاتی به انگلیس رفته دیداری دوستانه با تیم هال‌سیتی انجام داد و با دو گل پیروز شد.

قدوس در این بازی یک نیمه بازی کرد اما ستاره میدان بود؛ او یک گل زد و یک پاس گل داد. حالا رسانه‌های فرانسه نیز مثل ما معتقدند قدوس درخشش بیشتری در فصل پیش رو خواهد داشت. Le11amienois در این خصوص نوشت: «شماره ۷ دوباره به روزهای اوج خود بازگشته است.» خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران آمیان تا با امید بستن به توانایی‌های منحصربه‌فرد ستاره ۲۵ ساله ایرانی در انتظار فصلی درخشان‌تر باشند.

صیادمنش؛ پدیده ایرانی در ترکیه

در سال‌های اخیر هربار بازیکنی ایرانی راهی یک تیم از لیگ ترکیه شد اتفاق چندان خوشحال‌کننده‌ای نیفتاد و به ایران بازگشت. می‌توان بیش از ۱۰ بازیکن نام برد که در فوتبال ترکیه ناکامی را تجربه کردند و اگر مجید حسینی را یک استثنا بدانیم سایرین روزهای بدی در لیگ این کشور همسایه تجربه کردند. اوضاع اما می‌تواند این فصل طور دیگری رقم بخورد.

الهیار صیادمنش پدیده ۱۸ ساله فوتبال ایران توانست نظر مربیان تیم بزرگ فنرباغچه را به خود جلب کند و در بازی‌های دوستانه نیز به بازی گرفته شد تا آماده حضور در لیگ شود. فنر که یکی از سه تیم بزرگ و پرطرفدار فوتبال ترکیه به شمار می‌رود اردوی تدارکاتی خود را در آلمان برپا کرد و در دیداری دوستانه به مصاف تیم بوندس‌لیگایی هرتابرلین رفت.

صیادمنش روی نیمکت نشست و تا دقیقه ۸۰ شاهد شکست دو بر صفر تیمش بود. او در دقیقه ۸۰ به میدان رفت و یک دقیقه بعد گلزنی کرد و اگرچه تیمش درنهایت دو بر یک مغلوب شد اما نشان داد فنرباغچه بی‌دلیل روی او سرمایه‌گذاری نکرده است. مهاجم جوان ایرانی می‌تواند یکی از ستاره‌های لیگ ترکیه لقب بگیرد و راهی تیم‌های بزرگ‌تری در اروپا شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5489
  • منبع : فرهیختگان

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.