• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14
رئیس کل دادگستری کرمان:

استان کرمان پایلوت کاهش جمعیت زندانیان در کشور انتخاب شده است

  • کد خبر : 9580
  • 04 دی 1398 - 11:14
استان کرمان پایلوت کاهش جمعیت زندانیان در کشور انتخاب شده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان به عنوان پایلوت در کاهش جمعیت زندانیان انتخاب شده است. به گزارش مهر، یدالله موحد در آئین تکریم دادستان سابق و معارفه دادستان جدید رفسنجان اظهار داشت: دادسرا از ارکان بسیار مهم و تأثیرگذار نظام قضائی کشور است. وی با بیان اینکه در حوزه عدالت کیفری، صیانت […]

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان به عنوان پایلوت در کاهش جمعیت زندانیان انتخاب شده است.

به گزارش مهر، یدالله موحد در آئین تکریم دادستان سابق و معارفه دادستان جدید رفسنجان اظهار داشت: دادسرا از ارکان بسیار مهم و تأثیرگذار نظام قضائی کشور است.

وی با بیان اینکه در حوزه عدالت کیفری، صیانت و پشتیبانی از حقوق عامه و آرامش مشروع مردم دادستان پرچمدار است، تصریح کرد: اولین و مطمئن‌ترین مرجع و پناهگاه مردم و جامعه در مقابل مجرمان، دادستان است که چتر حمایت را بر سر ستمدیده باز می‌کند و مردم می‌توانند در کمال اطمینان‌خاطر تظلم‌خواهی کنند.

وی ادامه داد: قانون‌گذار اختیارات مهم و وسیعی به دادستان داده که حق ندارد لحظه‌ای غفلت و کوتاهی کند، دادستان پیشانی دستگاه قضا و اولین درگاهی است که مظلومان به آن‌جا مراجعه می‌کنند.

موحد به تحولاتی که آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه ایجاد کرده اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دستگاه قضا و سایر ارکان حکومت باید به وی کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در تحولات دستگاه قضائی اشکالات، چالش‌ها و ایراداتی در دستگاه قضائی شناسایی و برطرف می‌شود، برای آن برنامه‌ریزی شده تا با عبور از موانع، قوه قضائیه چابک، قاطع و سریع پاسخگوی نیاز دستگاه قضائی و نیاز جامعه باشد.

موحد بیان کرد: چالش جمعیت زندانیان یکی از مواردی است که برای آن با تدبیر ریاست قوه قضائیه برنامه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: استان کرمان در این برنامه پایلوت کشورانتخاب شده و شش شهرستان آن از جمله رفسنجان هم این برنامه در آن اجرا می‌شود، در این برنامه متهمان به‌مدت ۱۴ روز در اقامت‌گاهی که زندان نیست فرصت دارند بمانند تا کفیل و وثیقه معرفی کنند و زمینه آزادی‌شان فراهم شود.

موحد اظهار کرد: در این مدت بستگان وی می‌تواند با او در ارتباط باشند، این برنامه موجب می‌شود خیلی افراد به‌دلیل فقر و نداری به زندان نروند که یقیناً این طرح در کاهش جمعیت زندانیان اثر چشمگیری دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: از دردهای مزمن دستگاه قضائی اطاله دادرسی است که گریبان مردم و دستگاه قضا را گرفته و آن دلایل متعددی ازجمله ورود دعاوی و اختلافات به این دستگاه است که در رفسنجان این حجم دعاوی و اختلافات خیلی عجیب است. رسیدگی به این دعاوی امکانات و منابع مالی نیاز دارد که باید برای این چالش علاجی پیدا شود و قطعاً مجلس و دولت باید کمک کنند.

موحد اضافه کرد: قضات شایسته باید شناخته، تشویق و معرفی شوند و به بهانه مقابله با فساد سرمایه عظیم کشور که ۹۹ درصد قضات هستند، آسیب نبینند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9580
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.