• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی؛

اعتراضات فرانسه به کریسمس کشیده شد

  • کد خبر : 9044
  • 23 آذر 1398 - 13:23
اعتراضات فرانسه به کریسمس کشیده شد

تظاهرات و اعتصاب گسترده در فرانسه که به نشانه اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی از سوی دولت امانوئل مکرون آغاز شد در تعطیلات کریسمس متوقف نمی شود. شرکت حمل و نقل ریلی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده اختلالات حمل و نقل ریلی در پایتخت برای روز شنبه پیش بینی شده است. بر اساس پیش بینی‌های […]

تظاهرات و اعتصاب گسترده در فرانسه که به نشانه اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی از سوی دولت امانوئل مکرون آغاز شد در تعطیلات کریسمس متوقف نمی شود.

شرکت حمل و نقل ریلی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده اختلالات حمل و نقل ریلی در پایتخت برای روز شنبه پیش بینی شده است.
بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، روز شنبه ۶ خطوط مترو پاریس به طور کامل بسته می‌شود؛ علاوه بر آن، تردد در مسیر‌های طولانی با محدودیت‌های شدیدی رو به رو است.
بر اساس برنامه زمانی که شرکت حمل و نقل فرانسه منتشر کرده حرکت قطار‌ها در صورت اعتصاب در تعطیلات کریسمس اعلام می‌شود.
در پی اعتصابات گسترده در سراسر فرانسه، گروه‌های مختلف شغلی بیش از یک هفته فعالیت کاری خود را متوقف کرده‎اند.
تظاهرات و اعتصاب در سراسر فرانسه زندگی شهروندان این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. متوقف شدن فعالیت‌های خطوط ریلی و قطار‌های مترو شهروندان پاریس را واداشته تا در منازل خود بمانند.
به گزارش رسانه‎های فرانسوی، نظرسنجی‎ها نشان می‌دهند که حدود ۵۳ درصد از شهروندان این کشور از اعتصابات کنونی حمایت کرده و یا حداقل با مطالبات کارگران ابراز همدردی می‌کنند؛ همچنین در این نظرسنجی شرکت کنندگان از ناتوانی دولت فرانسه در حل برخی از مشکلات شهروندانش ابراز تاسف کردند.
ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه روز جمعه درباره اعتصابات و تظاهرات گسترده گفته است که برخی از اتحادیه‌ها تهدید کرده‎اند که تظاهرات در تعطیلات کریسمس ادامه خواهد داشت.
نخست وزیر فرانسه هفته گذشته درباره اصلاح نظام بازنشستگی توضیحاتی ارائه کرد با این وجود برخی از اتحادیه‌ها گفته‎اند که از پاسخ نخست وزیر راضی نیستند.
همچنین کارگران خطوط ریلی فرانسه هشدار داده‎اند تا زمانی که این بن بست وجود دارد، تظاهرات در تعطیلات کریسمس متوقف نخواهد شد.
علاوه بر آن، برخی از اتحادیه‌های دیگر در فرانسه از مشکلاتی که خانوداه‌های فقیر در تامین زندگی خود دارند ابراز نارضایتی کرده و گفته‎اند توضیحات نخست وزیر فرانسه به اندازه کافی روشن و صریح نبوده است.
دبیر کل اتحادیه راه آهن فرانسه گفته است که اصلاح نظام بازنشستگی ۴۰ درصد از کارمندان این اتحادیه را شامل می‌شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9044
  • منبع : میزان

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.