• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
با حضور معاون وزیر نیرو؛

افتتاح سه طرح آبرسانی در سیرجان

  • کد خبر : 5685
  • 14 مرداد 1398 - 10:48
افتتاح سه طرح آبرسانی در سیرجان

سه طرح آبرسانی با حضور معاون وزیر نیرو در سیرجان به بهره برداری رسید. در مراسم افتتاح این طرحها باحضور معاون وزیر نیرو ، مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان  گفت : سامانه آبرسانی نجف شهر سیرجان نیز با حجم عملیات تجهیز ۳ حلقه چاه ، ۱۰ کیلومتر لوله گذاری و هزینه ۲۰ میلیارد […]

سه طرح آبرسانی با حضور معاون وزیر نیرو در سیرجان به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این طرحها باحضور معاون وزیر نیرو ، مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان  گفت : سامانه آبرسانی نجف شهر سیرجان نیز با حجم عملیات تجهیز ۳ حلقه چاه ، ۱۰ کیلومتر لوله گذاری و هزینه ۲۰ میلیارد تومان  افتتاح شدو ۳۰ هزار نفر  از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

طاهری افزود : برای اجرای طرحهای آبرسانی اسلام آباد تنبور و روستای عزت آباد ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان  هزینه  شده و۵۷۰ خانوار از مزایای طرح بهره مند شدند.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان همچنین از انتقال آب به بخش صنعت سیرجان و سرچشمه تا پایان  امسال خبر داد و گفت : تا پایان امسال آب به صنایع معدنی و گل گهر سیرجان و همچنین مس سرچشمه می رسد.

طاهری گفت :  از ۷۱ نقطه شهری استان ، ۱۳ شهربا ۶۳ درصد جمعیت در وضع قرمز قرار دارندو در واقع وضع سیرجان ، رفسنجان ، زرند و کرمان عمده و حساس و شهرهای شمالی استان هم دچار مشکل وچالش هستند.
معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان هم با اشاره به اختصاص۲ هزار میلیارد تومان اعتبار آبرسانی برای ۷۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در برنامه ۵ ساله ششم افزود : از این تعداد ۵۵ روستا در سیرجان است که طرح آبرسانی در همه این روستاها طی  ۳ سال با تامین اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی  به پایان می رسد.
عبدیان کیفیت آب را در تعداد کمی از روستاهای استان کرمان دچار مشکلات وجود فلزات سنگین معدنی دانست و افزود : در این حوزه به ۱۷ میلیارد تومان نیاز است تا با نصب سامانه های فیلتری مشکل حذف فلزات از آب آشامیدنی مردم این روستاها بر طرف شود.

همچنین در سفر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور پیگیری و تسریع در تکمیل طرح خط انتقال آب شرب چاههای سیرجان به تصفیه خانه سد تنگوئیه و ضرورت اجرای طرح فاضلاب شهر پاریز و همچنین سرعت دهی به اجرای تصفیه خانه شبکه فاضلاب سیرجان در دستور کار قرار گرفت .
در این مراسم حمید رضا جانباز معاون وزیر نیرو گفت : موضوع تامین آب استان کرمان بررسی و تصویب شد و در طرحهای بلند مدت هدف گذاری و مشکلات حل می شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.