• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12
مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت خبر داد:

افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت باحضور رئیس جمهور

  • کد خبر : 8221
  • 19 آبان 1398 - 9:00
افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت باحضور رئیس جمهور

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت از افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت با حضور رئیس جمهور خبر داد. سورنا زمانیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: ظرفیت کارخانه احیا مستقیم فاز اول ۸۰۰ هزار تن است که برای فاز اول ۱۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود. […]

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت از افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت با حضور رئیس جمهور خبر داد.

سورنا زمانیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: ظرفیت کارخانه احیا مستقیم فاز اول ۸۰۰ هزار تن است که برای فاز اول ۱۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از نیروهای جوان تحصیل‌کرده بومی و متخصصان با تجربه وطنی راه‌اندازی و بهره‌برداری فولاد بافت انجام شده است.

زمانیان ادامه داد: فاز اول ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم دارد که از این تعداد ۹۰ درصد بومی منطقه مشغول به کارشده‌اند و سایر متخصصان از با تجربه‌های صنایع کشور به‌ویژه فولاد جذب‌شده‌اند و همچنین دو هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مولد غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت تصریح کرد: ظرفیت فاز ۲ (شامل کارخانه احیا «بریکت سازی گرم» و کارخانه گندله سازی) که کلنگ زنی آن در سفر رئیس‌جمهور انجام می‌شود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله و ۸۰۰ هزار تن بریگت گرم است.

وی ادامه داد: فاز دو ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵۰۰۰ نفر غیرمستقیم دارد و در فاز دو ۲۵۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری با فاینانس چین انجام خواهد شد و زمان اجرای کامل طرح سه سال است تا به بهره‌برداری برسد.

یعقوب حاتمی مدیر مجتمع فولاد بافت هم در این زمینه اظهار داشت: سیستم تولید آهن اسفنجی فولاد بافت با بهره‌گیری از تکنولوژی pered به لحاظ زیست‌محیطی جزو صنایع پاک محسوب می‌شود و همچنین در زنجیره فولادی تولید آهن اسفنجی نسبت به حلقه‌های ذوب و نورد مصرف آب بسیار کمتری دارد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.