• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
در جلسه ای با حضور معاون وزیر کشور عنوان شد:

افتتاح ۴۸ طرح عمرانی و فرهنگی طی هفته دولت در سیرجان

  • کد خبر : 11678
  • 03 شهریور 1399 - 9:58
افتتاح ۴۸ طرح عمرانی و فرهنگی طی هفته دولت در سیرجان
سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: ۴۸ طرح عمرانی و فرهنگی با اعتبار یکصد میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف طی هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد. نشست شهرداران، دهیاران و روسای شورا‌های شهرستان سیرجان با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور...

سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: ۴۸ طرح عمرانی و فرهنگی با اعتبار یکصد میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف طی هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

نشست شهرداران، دهیاران و روسای شورا‌های شهرستان سیرجان با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهدی جمالی زاده، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در این نشست با اشاره به غیر دولتی بودن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: برخی اقدامات مانند اجرا و تکمیل پروژه‌ها با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران که در ساختار دولتی نمی‌توان آن را انجام داد، در ساختار غیردولتی شهرداری و دهیاری قابل اجراست و مدیریت شهری و روستایی باید به این مباحث توجه لازم داشته باشد.

او آینده نگری و ترسیم چشم انداز توسعه را از الزامات شهرداری‌ها برای درآمدزایی و خودکفایی در تامین منابع عنوان کرد و افزود: ما در تمام برنامه ریزی‌ها و تدوین بودجه عمومی، کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در اولویت قرار داده ایم و در این راستا گام‌های مهمی برداشته ایم، اما این شایسته شهرداری‌های ما نیست که برای پیشبرد توسعه خود، فقط چشم به حمایت دولت داشته باشند.

جمالی زاده جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را با توجه به اینکه در صف نخست ارتباط مردم و حاکمیت قرار دارند و شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند، با اهمیت ذکر و تصریح کرد: یکی از وظایف مهم این دو نهاد عمومی، کمک به حفظ و تقویت اعتماد مردمی و نحوه کار شهرداری‌ها و دهیاری‌های در شرایط سخت کنونی، مهم و ارزشمند است.

سهراب بهاء الدینی سرپرست فرمانداری سیرجان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را فرصت مناسبی برای امیدآفرینی و اعتمادسازی بیشتر در جامعه و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی، کار‌های بسیار خوب و ارزشمندی در شهرستان سیرجان صورت گرفته است.

او شهرستان سیرجان را بزرگترین شهرستان بعد ازمرکز استان عنوان کرد و گفت: این شهرستان دارای ۵ بخش، ۷ مرکز شهری، ۵۴۷ آبادی دارای سکنه و جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر است که قطب صنعت و معدن استان محسوب می‌شود.

سرپرست فرمانداری سیرجان با بیان اینکه سیرجان قطب تولید پسته در کشور به شمار می‌رود، افزود: کمبود منابع آبی و بیلان منفی آب شیرین از مشکلات عمده این شهرستان است و در بخش صنایع و معادن نیازمند رفع کمبود آب هستیم که امید است امسال طرح انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان محقق شود.

او تصریح کرد: در هفته دولت، ۴۸ طرح عمرانی و فرهنگی با اعتبار یکصد میلیارد تومان در زمینه‌های زیرساختی، بهداشتی، آموزشی، راهداری وکشاورزی در شهرستان سیرجان به بهره برداری می‌رسند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11678

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.