• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

افزایش تعداد بیماران کرونایی کرمان به ۱۰ نفر / فوتی نداریم

  • کد خبر : 10510
  • 14 اسفند 1398 - 11:26
افزایش تعداد بیماران کرونایی کرمان به ۱۰ نفر / فوتی نداریم

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونای استان کرمان به ۱۰ نفر خبر داد. مهدی شفیعی در نشست خبری پیرامون وضعیت کرونا در کرمان اظهار کرد: تا روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان شش نفر بود که با نتیجه مثبت چهار نمونه دیگر […]

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونای استان کرمان به ۱۰ نفر خبر داد.

مهدی شفیعی در نشست خبری پیرامون وضعیت کرونا در کرمان اظهار کرد: تا روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان شش نفر بود که با نتیجه مثبت چهار نمونه دیگر (طی ۲۴ ساعت گذشته) تعداد آنها به ۱۰ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچیک از این بیماران جان خود را از دست نداده‌اند و روند درمان با جدیت در حال انجام است، گفت: از چهار مورد جدید کرونا در استان کرمان؛ یک نفر در رفسنجان، یک نفر در زرند و دو نفر هم در کرمان هستند که همگی آنها مرد با رده سنی بین ۲۳ سال تا ۴۳ سال می‌باشند.

شفیعی با اشاره به اینکه هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کرمان هستیم، افزود: در حال حاضر نمونه برداری از ۷۰ مورد مشکوک به کرونا انجام شده است و آزمایش ۲۰ مورد دیگر هم به تهران ارسال شده است.

وی تعداد کل افراد مشکوک به کرونا در کرمان را ۹۰ نفر اعلام و تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه تا کنون ۴۰۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان کرمان به دلیل مشکلات تنفسی بستری شده‌اند.

شفیعی عنوان کرد: ۸۰ نفر این افراد مشکوک به کرونا بودند و در صورت افزایش این آمار سطح اپیدمی کرونا ویروس در کرمان بالاتر می‌رود و باید در این زمینه تمهیدات لازم را به کار بگیریم.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین کاهش ساعت کاری ادارات اظهار کرد: در صورت افزایش سطح اپیدمی ممکن است به مدت چند روز مشاغل به صورت دستوری کار خود را تعطیل کنند.

شفیعی با اعلام این مطلب که در زمینه کیت تشخیص کرونا مشکلی نداریم، یادآور شد: ویروس کرونا از طریق چشم، دهان و بینی به افراد منتقل می‌شود و از راه هوا انتقال نمی‌یابد.

وی فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: افراد باید نسبت به شستشوی مکرر دست با آب و صابون اقدام و از تماس دست با چشم، بینی و دهان پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10510
  • منبع : مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.