• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

انهدام بزرگترین باند فیشینگ در کرمان

  • کد خبر : 11752
  • 05 شهریور 1399 - 12:12
انهدام بزرگترین باند فیشینگ در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضاء بزرگترین باندی که ۱۲۵۶ فقره شماره کارت بانکی را در سراسر کشور فیشینگ کرده بودند، خبر داد. سردار”عبدالرضا ناظری” در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات انهدام این باند در کرمان اظهار کرد: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب […]

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضاء بزرگترین باندی که ۱۲۵۶ فقره شماره کارت بانکی را در سراسر کشور فیشینگ کرده بودند، خبر داد.

سردار”عبدالرضا ناظری” در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات انهدام این باند در کرمان اظهار کرد: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مال باختگان از طریق دریافت پیامکی با این عنوان «آگهی شما در سایت دیوار، شیپور و … ثبت شد لطفا جهت دریافت خبرنامه سایت و یا تمدید اکانت خود در سایت مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی واریز کنید» به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنان، از حسابشان مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

ناظری تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان ۷ نفر از اعضای این باند حرفه‌ای که سر باند آنها در این زمینه سابقه دار بود، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطر نشان کرد: در فرآیند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک کشف شده  و بازجویی های فنی و تخصصی مشخص شد، متهمان با استفاده از  ۸۳ سیم کارت و حساب های متعددی که برای جلوگیری از شناسایی، اجاره کرده بودند، ۱۲۶۵ فقره شماره کارت بانکی را از سراسر کشور فیشینگ و اقدام به برداشت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به صورت غیر مجاز کرده اند.

ناظری در پایان تصریح کرد: مردم همواره هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11752
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.