• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

باران ۴۴۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان کرمان خسارت زد

  • کد خبر : 3465
  • 02 اردیبهشت 1398 - 12:21
باران ۴۴۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان کرمان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: وقوع بارندگی های اخیر موجب وارد آمدن ۴۴۲ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های این استان شده است. مجید سعیدی روز دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان افزود: گزارش نهایی از میزان خسارت های وارده به بخش های مختلف استان برای سازمان مدیریت بحران در حال تدوین […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: وقوع بارندگی های اخیر موجب وارد آمدن ۴۴۲ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های این استان شده است.

مجید سعیدی روز دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان افزود: گزارش نهایی از میزان خسارت های وارده به بخش های مختلف استان برای سازمان مدیریت بحران در حال تدوین است تا خسارت ها به صورت مصوب پیگیری شود.
وی تاکید کرد: خسارت های ناشی از بارندگی های اسفندماه سال گذشته نیز ۴۰ هزار میلیون ریال است که مقرر شد با پیگیری ستاد مدیریت بحران و سازمان برنامه و بودجه مبلغ اختصاص یابد.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال درگیر بارندگی های زیادی بودیم که اوج آن در ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه بود، ادامه داد: شورای مدیریت بحران استان در سال جاری ۹ نشست برگزار کرده که در مجموع ۷۶ مصوبه آن اجرایی شده است.
سعیدی بیان کرد: ۶۴ نشست مدیریت بحران در شهرستان های استان کرمان برگزار شده که ۴۶۰ مصوبه را در پی داشته است.
وی گفت: ارتباط ۲۲۵ راه روستایی استان کرمان در بارندگی های اخیر قطع شد و ۱۶ روستا مورد تهدید جدی قرار گرفت و در کنار آن پنج روستا نیز دچار آبگرفتگی شد که در صورت تداوم بارندگی ها باید تخلیه می شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به قطع برق در ۶ روستا، قطع آب در ۷۵ روستا و قطع ارتباط مخابراتی در ۲ روستا، عنوان کرد: رانش و فرونشست زمین را نیز در ۲ روستای استان کرمان شاهد بودیم.
سعیدی یادآور شد: بر اثر بارندگی های اخیر ۹ راه اصلی استان کرمان دچار قطع ارتباط و بیشتر این راهها بازگشایی شد اما محورهای شهداد – نهبندان و راور – دیهوک به دلیل حجم خسارت های وارده همچنان مسدود است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه کمک های این استان به مناطق سیل زده در ابتدا به گلستان، خوزستان و لرستان ارسال شده ، گفت: پس از انتخاب کرمان به عنوان معین استان خوزستان و شهرستان حمیدیه، ۱۴۶ ماشین آلات سنگین و سبک به خوزستان اعزام شد که از این تعداد ۷۷ دستگاه در شهرستان حمیدیه به کار گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3465
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.