• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی و مشکل جدی آب در کرمان

  • کد خبر : 4707
  • 12 تیر 1398 - 19:44
برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی و مشکل جدی آب در کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: با وجود بارندگی‌های امسال، اما همچنان با کمبود آب‌ مواجه هستیم و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی طی سال‌های گذشته، مشکلات جدی را ایجاد کرده است. برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی و مشکل جدی آب در کرمان به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ظهر امروز با حضور معاون […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: با وجود بارندگی‌های امسال، اما همچنان با کمبود آب‌ مواجه هستیم و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی طی سال‌های گذشته، مشکلات جدی را ایجاد کرده است.

برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی و مشکل جدی آب در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ظهر امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان و نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، عملیات آبرسانی به ۳۰ روستای فاقد آب آشامیدنی بهداشتی و مجتمع روستایی خَبر با برآورد اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شامل ۳۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۵ کیلومتر خطوط شبکه کلنگ‌زنی شد.

همچنین پروژه‌های آبرسانی به روستاهای تل‌غدیر و تعدادی از نقاط عشایری و پروژه آبرسانی به روستای آبدرمیان شهرستان شهربابک با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

کمبود منابع آبی در استان

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح این پروژه‌های آبرسانی عنوان کرد: در استان کرمان ۵ هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه وجود دارد که شبکه آب و فاضلاب روستایی وظیفه آبرسانی به آنها را به عهده دارد.

وی ابراز داشت: وظیفه ما خدمت به مردم است و برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت و امیدواریم پروژه‌ آبرسانی به ۳۰ روستای فاقد آب بهداشتی و مجتمع روستایی خَبر تا پایان امسال به اتمام برسد.

موسوی به خشکسالی‌های سال‌های گذشته و کمبود منابع آبی در استان اشاره داشت و بیان کرد: با وجود بارندگی‌های ابتدای سال، اما همچنان با کمبود آب‌ مواجه هستیم و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی طی سال‌های گذشته، مشکلات جدی را ایجاد کرده است.

۳۰ روستا آبرسانی می‌شوند

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز به آماده‌سازی مسیر ۸۰ کیلومتری خط انتقال آب به مجتمع روستایی خَبر و ۳۰ روستای فاقد آب شهربابک اشاره کرد و گفت: تامین برق و پمپاژ پروژه نیز تا دو ماه آینده آماده می‌شود و امیدواریم افتتاح پروژه را با حضور وزیر نیرو داشته باشیم.

اسدی عنوان کرد: هفت و نیم میلیارد تومان لوله‌های مورد نیاز این پروژه خریداری شده است و به زودی به مسیر حوزه دهج انتقال می‌یابد.

علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان نیز عنوان کرد: ۳۰ روستا در مسیر خط انتقال از دوراهی دهج تا روستای خَبر و ۱۶ روستای مجتمع خَبر با این پروژه آبرسانی خواهند شد که ۲۳ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار پیمانکار در شهرستان شهربابک در حال کار هستند، بیان کرد: ۷۶ کیلومتر شبکه و خط انتقال با ۱۱ و نیم میلیارد تومان پروژه توسط پیمانکاران در دست اجراست.

رشیدی گفت: ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به ۴۶ روستای شهربابک اعتبار نیاز است که ۲ میلیارد تومان آن تامین شده و مابقی باید در اعتبارات سال‌های ۹۸ و ۹۹ تامین کنیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4707
  • منبع : فارس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.