• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
33

برداشت زعفران از گلخانه پشت‌بام بدون نیاز به خاک و آب در سیرجان

  • کد خبر : 7934
  • 06 آبان 1398 - 9:27
برداشت زعفران از گلخانه پشت‌بام بدون نیاز به خاک و آب در سیرجان

یک معلم اهل سیرجان بمنظور ایجاد شغل مناسب برای افراد خانواده خود تولید زعفران را به صورتی خلاقانه با استفاده از روشی نوین، بدون خاک و آب (هواکشت) در گلخانه پشت بام منزلش کاشت و با موفقیت برداشت کرد. غلامعباس ایرانمنش افزود: در پشت بام منزل مسکونی ام گلخانه ای ۱۰۰ مترمربعی احداث کرده و […]

یک معلم اهل سیرجان بمنظور ایجاد شغل مناسب برای افراد خانواده خود تولید زعفران را به صورتی خلاقانه با استفاده از روشی نوین، بدون خاک و آب (هواکشت) در گلخانه پشت بام منزلش کاشت و با موفقیت برداشت کرد.

غلامعباس ایرانمنش افزود: در پشت بام منزل مسکونی ام گلخانه ای ۱۰۰ مترمربعی احداث کرده و با کاشت زعفران در سبد و بدون خاک، ۵ تن پیاز زعفران را که باید در ۴ تا ۵ هکتارزمین کشاورزی کاشت می شد پس از جداسازی پیازهای مرغوب در سبد و به روش جدید کاشتم.

وی ادامه داد : امروز زعفران کاشت شده به بارنشست که هم برای خانواده اشتغال ۳ تا ۴ نفری ایجاد کرده ام و هم درآمدزایی با کشت زعفران در منزل و بهره گیری از ایده‌ای جدید، زودبازده و پرسود بوده و با حداقل امکانات درآمد خوبی داریم.

ایرانمنش اضافه کرد : زعفران یکی از گیاهان دارویی ارزشمند و گران‌قیمت است، که در جهان به طلای سرخ شناخته می‌شود و کاشت زعفران به روش بدون خاک ایده‌ای جدید است که در شرایط کنترل‌شده می‌تواند در سطح زیر کشت کم، بیشترین عملکرد را داشته باشد.

این کار آفرین که با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی موفق به اجرای طرح خود شده است گفت :در سال رونق تولید در توان خودم این تولید را در محصول زعفران گذاشتم و در صورت اعطای تسهیلات کم بهره بیشتر می توانم در طرح توسعه کاشت گلخانه ای زعفران اقدام کنم و امروز به همه جوانان می گویم به دور از هیاهوی اداری مشاغل خانگی بهترین شغل و بالاترین درآمد را دارند و من از همین گلخانه می توانم در سال تا ۷۰ میلیون تومان درآمد از محصول زعفران داشته باشم.

ایرانمنش اعلام کرد : با توجه به اینکه روش آبرسانی به زعفران گلخانه ام استفاده از سیستم بخار است و از نیمه دوم آذر نیز که محصول زعفران تمام می شود و باید پیاز زعفران را برای سال آینده پرورش دهم از این فضا برداشت قارچ دارم و این هم درآمد زمستان گلخانه ام خواهد بود و می توانم تا نیمه خرداد که دوباره کاشت زعفران را دارم محصول قارچ را تولید و روانه بازار کنم.

مشاغل خانگی یکی از مشاغل جذاب است که می تواند ضمن اشتغال زایی افراد خانواده یک بنگاه اقتصادی و منبع درآمد خانواده قرار گیرد و امروز ما شاهد کاشت زعفران گلخانه ای برای اولین بار در سیرجان هستیم که محل تولید زعفران پشت بام خانه مسکونی قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. میشه روش کاشت ویاآموزش رابه ماهم یادبدین

  2. سلام لطفا برای اشتغال همشهریان هزینه روبنده میدم لطفا شماره تماس این معلم رو بفرستید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.