• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان:

برنامه‌های فرهنگی بسیج راه حل مشکلات جامعه و جوانان است

  • کد خبر : 4813
  • 16 تیر 1398 - 20:13
برنامه‌های فرهنگی بسیج راه حل مشکلات جامعه و جوانان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: حضور بسیج و اهتمام مسئولان به اجرای برنامه‌های فرهنگی راه‌حل مشکلات جامعه و جوانان است. علی یعقوبی‌پور صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه شهرستان سیرجان گفت: حضور بسیج و اهتمام مسئولان به اجرای برنامه‌های فرهنگی راه‌حل مشکلات جامعه و جوانان است. وی با بیان اینکه حضور بسیج […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: حضور بسیج و اهتمام مسئولان به اجرای برنامه‌های فرهنگی راه‌حل مشکلات جامعه و جوانان است.
علی یعقوبی‌پور صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه شهرستان سیرجان گفت: حضور بسیج و اهتمام مسئولان به اجرای برنامه‌های فرهنگی راه‌حل مشکلات جامعه و جوانان است.

وی با بیان اینکه حضور بسیج در بسیاری از برنامه‌های دانشگاه می‌تواند مؤثر باشد، افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان زمینه طوری است که بسیج به‌عنوان رکنی در تصمیمات دانشگاه حضور داشته و به‌عنوان بازویی توانمند در کنار مسئولان مشغول فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با توجه به نقش پررنگ بسیج در فعالیت‌های مختلف دانشگاه گفت: این افتخار را داریم که بسیج در این واحد دانشگاهی هم از نظر فیزیکی و هم از نظر سایر فعالیت‌ها رتبه نخست تشکل‌های دانشگاه را به خود اختصاص داده و تا آنجا که امکان‌پذیر بوده حمایت‌های مادی و معنوی از این تشکل را به‌طور ویژه داشته‌ایم.

یعقوبی‌پور افزود: بسیج دانشجویی یار و یاور دانشگاه آزاد اسلامی است و هر زمان نیاز شد بسیج دانشجویی در راستای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی با دانشگاه همکاری جدی دارد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت این واحد دانشگاهی گفت: این واحد دانشگاهی در بخش فرهنگی در شهرستان پیشرو بوده و فعالیت فرهنگی از اولویت‌های مهم در برنامه کاری دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با توجه به وجود گلزار شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی گفت: مفتخر به حضور دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی هستیم و این گلزار به تقدس دانشگاه افزوده و امیدواریم به‌زودی با کمک‌های مالی یکی از خیران کار پروژه یادمان شهدا را به پایان برسانیم.

در ادامه فرمانده جدید سپاه سیرجان با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و همکاران وی گفت: موفقیت‌های سپاه در این شهرستان مرهون همدلی، همیاری و حمایت‌های دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

حسین باقری اظهار کرد: به‌عنوان بسیج اعتقاد داریم که هر جا هستیم باید منشأ اثر و خدمت به آن نهاد باشیم و بتوانیم با نیروهایی بسیجی که در آن نهاد داریم در تمام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خدمتی هرچند ناچیز داشته باشیم.

وی طرح‌های ۱۰گانه اعتلای بسیج را یادآور شد و گفت: یکی از طرح‌های مهم که بسیج دانشجویی می‌تواند در آن نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد، بحث اردوهای جهادی است.

فرمانده سپاه سیرجان از ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی محرومان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی در اختیار خانواده‌های محروم و ضعیف جامعه قرار خواهد گرفت که بسیج به‌عنوان یک‌نهاد خدمت‌رسان محور این پروژه خواهد بود.

باقری افزود: با توجه به اینکه ساخت ۲۷ باب از این منازل مربوط به سیرجان است، مطمئن هستم با پشتیبانی و حمایت دانشگاهیان با برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی این امر در شهرستان سیرجان سریع‌تر از نقاط دیگر استان انجام خواهد شد.

در ادامه رئیس حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و دبیر دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب به آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی به معضل جدی تبدیل و حتی این آسیب وارد خانواده‌ها هم شده است.

مهدی یزدانخواه با توجه به ظرفیت‌های فضای مجازی گفت: با وجود همه خوبی‌هایی که وجود دارد، فضای مجازی آسیب‌های جدی در کشور به وجود آورده و یکی از این آسیب‌ها، آوردن برخی مشکلات اخلاقی و رفتاری به درون خانواده‌هاست.

وی اظهار کرد: می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت استادان بسیجی با کار فرهنگی و مشاوره‌ای تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل و به ارتقای فرهنگ اسلامی بین جوانان تلاش کنیم.

در ادامه مسئول بسیج دانشجویی سیرجان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بسیج دانشجویی در این شهرستان پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با حمایت‌های خود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی بسیار عالی و ارزشی عمل کرده است.

علی سلیمی دریا‌بیگی افزود: استادان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان به‌عنوان سفیران بسیج در تمام برنامه و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی حضور داشته و اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

وی با توجه به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در اعتلای جامعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تمام ظرفیت‌های آن به‌ سوی خدمت‌رسانی مردم سوق گرفته و تمام افرادی که در این مجموعه منصوب می‌شوند، باور خدمت‌رسانی به مردم دارند و این امر سبب شده که این واحد دانشگاهی نقش ویژه‌ای در شهرستان داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4813

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.