• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8
استاندار کرمان:

برنامه سازگاری با کم آبی در کارگروه استانی کرمان تصویب شد

  • کد خبر : 6883
  • 31 شهریور 1398 - 10:14
برنامه سازگاری با کم آبی در کارگروه استانی کرمان تصویب شد

استاندار کرمان گفت: برنامه سازگاری با کم آبی پس از تهیه و تدوین و بحث های دقیق کارشناسی تخصصی در کمیته فنی کارگروه استانی سازگاری با کمک آبی، در جلسه کلی کارگروه مصوب شد. محمدجواد فدائی در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی اظهار داشت: کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی استان به میزان ۹۰۲ […]

استاندار کرمان گفت: برنامه سازگاری با کم آبی پس از تهیه و تدوین و بحث های دقیق کارشناسی تخصصی در کمیته فنی کارگروه استانی سازگاری با کمک آبی، در جلسه کلی کارگروه مصوب شد.

محمدجواد فدائی در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی اظهار داشت: کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی استان به میزان ۹۰۲ میلیون مترمکعب تا پایان برنامه ششم توسعه در قالب برنامه میان مدت و ١.٨ میلیارد متر مکعب تا پایان برنامه هفتم توسعه در قالب برنامه بلند مدت از مهمترین اهداف این برنامه است.

وی ادامه داد: براساس برنامه سازگاری با کم آبی، میزان برداشت آب باید از ۵.۸ میلیارد مترمکعب به چهار میلیارد مترمکعب برسد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش مصرف آب باید در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت به نحوی دنبال شود که در طول سال‌های مختلف قابل ارزیابی باشد اظهار داشت: برنامه سازگاری با کم آبی پس از تهیه و تدوین و بحث های دقیق کارشناسی تخصصی در کمیته فنی کارگروه استانی سازگاری با کمک آبی، امروز در جلسه کلی کارگروه مصوب شد.

فدایی با انتقاد از بی برنامگی برای مقابله با تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز در استان اظهار داشت: اینکه از سال ۱۳۸۵ تعداد پنج هزار چاه غیر مجاز در استان حفر شده است جای سؤال دارد که چرا به این راحتی این میزان چاه غیر مجاز حفر شده و کسی جلوی آن ها را نگرفته است.

انسداد چاههای غیر مجاز، تعدیل پروانه ها و تحویل حجمی آب (بعد از نصب کنتور حجمی بر روی چاهها) و بهره وری و کاهش تقاضای آب در مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و فضای سبز (از طریق اجرای آبیاری های نوین – جدا سازی آب شرب شهری از فضای سبز – استفاده از پساب در صنعت – تعیین تکلیف انشعابات غیر مجاز شهری و روستایی – اصلاح شبکه های فرسوده و…) از جمله شیوه های رسیدن به اهداف مورد نظر در قالب این برنامه است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6883
  • منبع : مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.