• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
معاون سیاسی استاندار کرمان:

برنامه مبارزه با قاچاق کالا باید بومی سازی شود

  • کد خبر : 2112
  • 22 اردیبهشت 1397 - 12:54
برنامه مبارزه با قاچاق کالا باید بومی سازی شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: باید برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید بطور متمرکز و بومی و براساس قانون اجرایی شود. حمید ملانوری روز شنبه در کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: قوانین مجلس شورای اسلامی و بخشنامه های […]

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: باید برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید بطور متمرکز و بومی و براساس قانون اجرایی شود.

حمید ملانوری روز شنبه در کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: قوانین مجلس شورای اسلامی و بخشنامه های دولت خط و مشی را برای ما مشخص می کند و همه ما باید به دنبال اجرای قانون باشیم و البته بخشی از این قوانین در استان ها باید بومی سازی شود .
وی با اشاره به اینکه قوانین و بخشنامه ها وظایف را مشخص می کند، اظهار داشت : نباید از این قوانین عدول کرد و برای اجرای آنها باید در قالب مدیریت بومی اقدام شود.
وی بابیان این مطلب که قاچاق کالا، انگیزه تولید کنندگان را از بین برده و رونق فضای کسب و کار را دچار خدشه می کند، گفت: این پدیده شوم ظرفیت های کشور را نشانه رفته و جای نگرانی جدی دارد.
ملانوری گفت: برنامه ها باید بر اساس مدیریت بومی باشد و در قالب یک حکومت محلی استان را مدیریت کنیم.
وی اظهار داشت : اطلاع رسانی و آموزش اساسی ترین موضوع برای حمایت ازکالای ایرانی است و باید نشست های مستمر با اصحاب رسانه در این زمینه برگزار شود.
وی گفت: مدیران باید با سماجت و انعکاس مشکلات به مرکز در راستای جذب اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه های مختلف اقدام کنند.
ملانوری افزود: طرح بسیار خوب ستاد مثلث توسعه و معین های اقتصادی کمک بزرگی به حوزه اجرایی استان کرمان است و حضور ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و سرمایه گذارن و مدیران دولتی بسیار پسندیده است.
وی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به تبعات اقدامات نیز توجه لازم صورت گیرد تا سلامت همه جانبه جامعه حفظ شود.
وی یادآور شد: امروز اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر الگو گرفتن از ایده های اجرا شده در قلعه گنج تاکید کرده اند، به دلیل فعالیت های نوآورانه در این منطقه است و در قالب بخشنامه ها این اتفاقات مهم رخ نمی دهد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های استان کرمان وجود منابع انسانی بسیار خوب است، ادامه داد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور از برنامه های جدی نظام و از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید با این پدیده های شوم برخورد شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2112
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.