• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
موارد مثبت کرونا 442 نفرِ؛

بستری ۲۳۰۰ بیمار حاد تنفسی از ابتدای اسفندماه ۹۸ دراستان کرمان

  • کد خبر : 10641
  • 23 فروردین 1399 - 19:43
بستری ۲۳۰۰ بیمار حاد تنفسی از ابتدای اسفندماه ۹۸ دراستان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا کنون ۲ هزار و ۳۲۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های کرمان بستری شدند. مهدی شفیعی در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت:  از ۱۸۴ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه، تست ۱۵ نفر (شامل ۵ مورد بستری […]

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا کنون ۲ هزار و ۳۲۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های کرمان بستری شدند.

مهدی شفیعی در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت:  از ۱۸۴ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه، تست ۱۵ نفر (شامل ۵ مورد بستری و ۵ مورد اطرافیان بیمار، ۴ مورد سرپایی  و ۱ مورد پرسنل ) در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان داشت:  ۵ مورد مثبت بستری شامل چهار مورد مربوط به حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان(دو مورد شهرستان کرمان، یک مورد شهرستان زرند، یک مورد شهرستان بردسیر) و یک مورد مربوط به حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بوده که ۵ خانم و ۱۰ آقا هستند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان را تا امروز  ۴۴۲ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون ۴۲ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته تست  مورد از پرسنل مثبت شده است.

شفیعی تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۳۰ مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۴۹  مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲۴ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم  ۲۴ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۵ مورد اعلام کرد.

وی بیان کرد: تعداد ترخیص‌ها در ۲۴ ساعت گذشته  ۸ نفر از بیمارستان‌های استان بوده که در مجموع تعداد ترخیص شده  ۲۵۷ مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۵۸ نفر و ۲۹ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی توضیح داد:  اختلاف آماری بین ۳۵۸ مورد بستری و  ۴۴۲ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به‌صورت سرپایی بوده که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

شفیعی با بیان اینکه تعداد افراد بستری در آی سی یو هم اکنون ۴ نفر و افراد مستقر در نقاهت‌گاه هم اکنون  ۱۸ نفر است، گفت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز  2 هزار و ۳۲۵ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷  مورد بوده است.

وی در پایان تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز را یک هزار و ۷۳۹ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶  مورد عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10641
  • منبع : فارس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.