• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

بیش از ۷۵ هزار تن از محصولات کشاورزی استان کرمان خریداری شد

  • کد خبر : 5030
  • 22 تیر 1398 - 21:50
بیش از ۷۵ هزار تن از محصولات کشاورزی استان کرمان خریداری شد

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه خرید توافقی ۷۵ هزار و ۵۰۳ تن محصولات کشاورزی در استان کرمان انجام شده است گفت: ۳۷ میلیارد تومان سال گذشته ارزش معاملات فروشگاه‌های تعاونی روستایی مصرف در روستاهای کرمان بوده است. رضا محمد‌حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه […]

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه خرید توافقی ۷۵ هزار و ۵۰۳ تن محصولات کشاورزی در استان کرمان انجام شده است گفت: ۳۷ میلیارد تومان سال گذشته ارزش معاملات فروشگاه‌های تعاونی روستایی مصرف در روستاهای کرمان بوده است.

رضا محمد‌حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در شبکه تعاونی‌های روستایی استان وجود دارد افزود: تشکیل نهادهای مردمی جدید برای ایده‌های نو و خدمات بهتر به جامعه روستایی از اهداف ماست.

وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که امسال در دست اقدام داریم استفاده از علم فن بازار و فنآوری‌های نوین شرکت‌های دانش‌بنیان برای توانمندسازی تعاونی‌های روستایی است گفت: علم دیجیتال مارکتینگ در ارائه خدمات بهتر تعاونی‌های روستایی بسیار موثر است.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه فعالیت‌های تعاون روستایی در چند حوزه بازرگانی است و خرید توافقی انجام می‌شود افزود: ۷۵ هزار و ۵۰۳ تن محصولات کشاورزی در استان کرمان خرید توافقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰ تشکل روستایی در استان کرمان داریم که با ما همکاری دارند عنوان کرد: این تعاونی‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای دارند که بعضی از آنها ویژه امور زنان روستایی فعالیت می‌کنند.
مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه خریدهای تضمینی مباشتی توسط شرکت‌های تعاونی روستایی انجام می‌شود گفت: ۱۸ هزار و ۸۱۰ تن سال آینده خرید تضمینی مباشرتی در استان کرمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳۱ تن خرید خرما سال گذشته انجام شده است و ۱۸۰ تن خرما برای اولین بار توسط اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان صادر شد افزود: شرکت‌های فروشگاهی در روستاها داریم که ۳۷ میلیارد تومان سال گذشته ارزش معاملات فروشگاه‌های تعاونی روستایی مصرف در روستاها بوده است.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه ۱۹۰ میلیون لیتر توزیع مواد سوختی در روستاها را داشتیم بیان کرد: در روستاها ۲۷ هزار و ۴۸۰ تن توزیع آرد و ۲۲ هزار تن توزیع کود شیمیایی داشتیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در روستاها توزیع شده است عنوان کرد: در سال گذشته طرح سیماب در روستاهای استان کرمان اجرایی شده است که طرح سیستم مرجع آموزش و بهره‌وری است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه از مشکلات عمده ما در باغات استان خورده مالکی است گفت: در این طرح مدیریت تجمیع باغات انجام می‌شود و از اساتید دانشگاهی برای بالا بردن سطح دانش کشاورزان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در سطح دو هزار هکتار در باغات پسته شهرستان‌های کرمان زرند و سیرجان در سطح دو هزار هکتار انجام شده است افزود: ۴ هزار و ۱۲۳ نفر عضو جدید در نظام صنفی کالاهای صنفی کشاورزی گرفتیم و تعداد اعضای آن از ۲۰ هزار نفر گذشته است.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه صدور پروانه فعالیت‌های کالاهای کشاورزی ۴ هزار و ۱۲۰ پروانه بوده است گفت: آموزش ارکان و کارکنان تعاون روستایی در سطح ۲۱۷ نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه روش‌های نوین آبیاری در شرکت‌های تولیدی در سطح ۲ هزار هکتار انجام شده است افزود: ۱۵۰ تعاونی روستایی در سطح استان ساماندهی و ارزیابی آنها نیز انجام شده است و ۲۳۲ مورد از شرکت‌ها مورد حسابرسی دقیق قرار گرفتند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیون ریال مطالبات معوقه تعاونی‌های روستایی وصول شده است و پروندهای پرسنل آنها مکانیزه شده است گفت: در سال جاری جشنواره رونق تولید در روستای نعیم‌آباد زرند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با شعار هر خانه یک کارخانه در ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود افزود: این جشنواره به منظور توسعه اقتصاد روستایی و معرفی محصولات این روستا به بازار اجرا می‌شود.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی در طرح سیماب نیز امسال برای رصد و پایش تمام عملیات‌ها در باغات پسته اجرا می‌شود گفت: این سامانه می‌تواند در بررسی مشکلات باغات پسته و رفع این مشکلات در اسرع وقت موثر باشد تا از بسیاری از آفات جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه امسال بهره‌برداری از تالار گفتگوی گندم در شهرستان ارزوئیه انجام می‌شود افزود: ارزوئیه قطب محصولات زراعی استان کرمان است و این تالار بدلیل بالابردن دانش فنی کشاورزان با برگزاری کلاس‌های آموزشی بسیار موثر خواهد بود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح زنجیره ارزش گوشت و شیر در شهرستان بافت با ایجاد یک گاوداری سه هزار راسی وارد فاز اجرایی می‌شود گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این زنجیره پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه دهکده خرما در شرق استان کرمان در دست اقدام است تا بازار خرما ساماندهی و محصول خرما با بسته‌بندی مناسب انجام و به بازار صادراتی عرضه شود افزود: یکی از مشکلات عمده ما نوع بسته‌بندی و ارائه محصول به بازار است که باید در این زمینه اقدامات مناسب انجام شود و این ظرفیت وجود دارد.

محمد‌حسینی با اشاره به اینکه امسال برای پنجمین سال متوالی توزیع میوه شب عید توسط تعاونی روستایی استان انجام و در نوروز امسال هزار و ۲۶۹ تن پرتقال و ۶۱۲ تن سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید در سطح استان کرمان توزیع شد عنوان کرد: تامین کالاهای اساسی در حوزه فعالیت شرکت غله است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی به‌عنوان مباشر در این زمینه اقدام می‌کنند گفت: در زمینه تهیه شکر ۲ هزار تن شکر توسط تعاون روستایی خریداری و در سطح روستاها و شرکت‌های تعاونی به مردم عرضه شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5030

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.