• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

تاکید بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در سیرجان

  • کد خبر : 11057
  • 03 اردیبهشت 1399 - 9:18
تاکید بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در سیرجان

دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان سیرجان با حضور اعضای این ستاد در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. سهراب بهالدینی سرپرست فرمانداری سیرجان با تاکید بر اجرای دقیق و به صورت مساواتِ پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان گفت: پروتوکل‌های بهداشتی باید به صورت دقیق و در سطح کل شهرستان اجرا شود و […]

دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان سیرجان با حضور اعضای این ستاد در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سهراب بهالدینی سرپرست فرمانداری سیرجان با تاکید بر اجرای دقیق و به صورت مساواتِ پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان گفت: پروتوکل‌های بهداشتی باید به صورت دقیق و در سطح کل شهرستان اجرا شود و اصناف و شبکه بهداشت موظف به نظارت بر این پروتکل‌ها هستند.

او افزود: کلیه اصنافی که تحت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند باید کد رهگیری خود را در ورودی مغازه الصاق نمایند، در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بهاالدینی در خصوص مصوبات این جلسه عنوان کرد: صنوف پرخطر همچنان تعطیل بوده و سایر صنوف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداکثر تا ساعت ۱۹ بصورت محدود فعالیت کنند. تاکسی‌های برون شهری و درون شهری نیز با رعایت نکات بهداشتی و ظرفیت سه مسافر با نرخ قبلی اجازه فعالیت خواهند داشت.

اما به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر؛ مدارس و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل بوده و تنها از طریق فضای مجازی تدریس انجام خواهد شد و هیچ مدرسه‌ای چه دولتی و چه غیر انتفاعی حق فراخواندن دانش آموزان به مدارس جهت تدریس حتی بصورت محدود را ندارد.

بهالدینی تصریح کرد: دفاتر پیشخوان حق ثبت نام و توزیع سیم کارت و سایر خدمات غیر ضروری را ندارند و در صورت مشاهده؛ با واحد متخلف بر خورد خواهد شد. ادارت و سازمان‌ها نیز با رعایت نکات بهداشتی طبق روال قبل از کرونا با ظرفیت اعلام شده موظف به پذیرش و تکریم ارباب رجوع می‌باشند.

سرپرست فرمانداری بر لزوم اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی تاکید کرد و گفت: به منظور افزایش سطح آگاهی شهروندان و رعایت مسائل بهداشتی به هنگام مراجعه به ادارات و صنوف؛ کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد شهرستانی موظف است برنامه‌های آموزشی را از طریق فضای مجازی تهیه و منتشر نماید. مسولین ادارات و اتحادیه‌های صنفی نیز مردم را هنگام مراجعه؛ به استفاده از ماسک و رعایت سایر نکات بهداشتی توصیه نمایند.

بهاالدینی در پایان گفت: شهرداری‌ها موظفند مستمرا نسبت به گند زدایی وضد عفونی اماکن‌عمومی و معابر اقدام نمایند. همچنین بر اساس تصویب ستاد مبارزه با کرونا در کشور؛ مساجد، تکایا و بقاع متبرکه همچنان تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل می‌باشند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11057

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.