• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
پورابراهیمی خبر داد:

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صادرکنندگان پسته

  • کد خبر : 5973
  • 27 مرداد 1398 - 12:54
تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صادرکنندگان پسته

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی جهت تامین مالی با نرخ ۱۴.۵ درصد برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی با اولویت پسته استان خبر داد. دکتر محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جزییات این خبر گفت: پیرو مصوبات ستاد عالی […]

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی جهت تامین مالی با نرخ ۱۴.۵ درصد برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی با اولویت پسته استان خبر داد.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جزییات این خبر گفت: پیرو مصوبات ستاد عالی پسته در استان و پیشنهاد ارایه شده در ارتباط با لزوم تسریع در تامین مالی برای حوزه صادرات محصولات کشاورزی با اولویت پسته استان کرمان، نشست مشترکی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک کشاورزی، استاندار کرمان، اعضای هئیت رئیسه اتاق بازرگانی و تعدادی از نمایندگان استان کرمان در مجلس برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست محورهای مختلفی مورد بحث قرار گرفت و با توافق اعضا مقرر شد ۴۰۰ میلیارد تومان با ترکیب ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی بانک کشاورزی از مانده اعتبارات سال ۹۷ در فاز اول برای موضوع تامین مالی با نرخ ۱۴.۵ درصد برای صادرکننده ها اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: تخصیص اعتبار سال ۹۸ از طرف ریاست صندوق توسعه ملی با هماهنگی صورت گرفته در دستور کار قرار خواهد گرفت و برای سال آینده حداقل به میزان دو برابر منابع مورد نیاز سال ۹۷ تسهیلات جدید در اختیار صادرکنندگان و فعالان اقتصادی و بازرگانان جهت امر صادرات محصولات کشاورزی با اولویت پسته صورت گیرد.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: براساس توافق صورت گرفته در این نشست مشترک، جلسه ویژه حل مشکل استفاده از اعتبار ارزی برای خریداران محصولات صادراتی بخش کشاورزی با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی در هفته آینده برگزار خواهد شد تا به غیر از منابع ریالی بتوان از ظرفیت ارزی اعتبار برای خریداران محصولات صادراتی استان استفاده کرد

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5973
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.