• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
نیویورک تایمز:

ترامپ می‌خواهد ۲۰۰ سرباز در سوریه نگه دارد

  • کد خبر : 7818
  • 29 مهر 1398 - 12:46
ترامپ می‌خواهد ۲۰۰ سرباز در سوریه نگه دارد

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل دارد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را در شمال شرق سوریه نگه دارد. به گزارش ایسنا، به نوشته این رونامه، هدف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پس این اقدام ادامه جنگ با داعش در کنار ممانعت از نزدیک شدن نظام سوریه و روسیه به منطقه دربرگیرنده چاه‌ها و میادین […]

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل دارد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را در شمال شرق سوریه نگه دارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته این رونامه، هدف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پس این اقدام ادامه جنگ با داعش در کنار ممانعت از نزدیک شدن نظام سوریه و روسیه به منطقه دربرگیرنده چاه‌ها و میادین نفتی است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت، دونالد ترامپ تمایل دارد گروه کوچکی از سربازان آمریکایی را در شرق سوریه به بهانه مقابله با داعش نگه دارد.

نیویور تایمز به نقل از این مقام مسؤول نوشت: ترامپ از یک هفته پیش در فکر نگه داشتن ۲۰۰ نیروی کماندو در شمال شرق سوریه است.

به گفته این مسؤول، نیروهای آمریکایی در صورت ماندن بر طول مرزهای مشترک سوریه و عراق متمرکز خواهند بود و طبق توافق رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و مایک پنس معاون ترامپ در ۱۷ اکتبر در خارج از منطقه امن شمال سوریه فعالیت خواهند داشت.

طبق این گزارش، با موافقت ترامپ درباره باقی ماندن صدها نظامی در شرق سوریه می‌توان گفت حالت دومی در سوریه از ابتدای سال به وجود خواهد آمد آن هم زمانی که ترامپ فرمان ویژه خود درباره خروج تمام نیروهای آمریکایی از سوریه را لغو می‌کند.

به نوشته این روزنامه، هدف اصلی از این کار ممانعت از بازگشت داعش به سوریه و عراق و مهم‌تر از آن برای آمریکا ارائه کمک لازم به کردهای سوریه برای حفظ کنترل بر میادین نفتی شرق این کشور است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد، انتظار می‌رود ۱۰۰۰ سرباز ترکیه از شمال سوریه به غرب عراق منتقل شوند.

یک مسؤول آمریکایی نیز اشاره کرد، نیروهای آمریکایی که به غرب عراق می‌روند بر دفاع از عراق و مبارزه با داعش متمرکز خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.