• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اعلام کرد:

تقسیم استان به ۱۰ منطقه گردشگری برای توسعه بلندمدت

  • کد خبر : 4515
  • 07 تیر 1398 - 14:44
تقسیم استان به ۱۰ منطقه گردشگری برای توسعه بلندمدت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در اسناد آمایشی، استان کرمان به ۱۰ منطقه گردشگری تقسیم شده که توسعه بلندمدت استان را داشته باشیم. جعفر رودری امروز ۶ تیرماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: گردشگری یکی از بخش های درآمدزا و مهم در مباحث […]

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در اسناد آمایشی، استان کرمان به ۱۰ منطقه گردشگری تقسیم شده که توسعه بلندمدت استان را داشته باشیم.
جعفر رودری امروز ۶ تیرماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: گردشگری یکی از بخش های درآمدزا و مهم در مباحث اقتصادی دنیاست و به دلیل اشتغال آسان، ارزان و ضریب فزاینده در این بخش، در برنامه ریزی های اقتصادی مورد توجه است.
وی افزود: گردشگری یک ظرفیت بسیار خوب برای ایجاد صلح و دوستی در بین کشورهاست و لذا دامنه آن فراتر از مسائل اقتصادی در نظر گرفته می شود.
رودری تصریح کرد: ایران رتبه ۱۰ دنیا را به لحاظ جاذبه های تاریخی و باستانی، رتبه ۵ جاذبه های طبیعی و در شاخص رقابت پذیری صنعت توریسم رتبه اول دنیا را دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: طی دو دهه گذشته سهم ایران از اقتصاد گردشگری دنیا افزایش یافته و تعداد گردگشران وارد شده به ایران بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ بوده و بیش از ۹ میلیون نفر از کشور خارج شده اند.
وی افزود: استان کرمان به لحاظ تعداد گردشگران ۰٫۷ درصد سهم گردشگران کشور را دارد که ۳۸ هزار نفر توریست خارجی در سال ۹۶ داشته ایم.
رودری اظهار کرد: در زیرساخت های حوزه گردشگری یک و نیم درصد مراکز اقامتی، ۱٫۳۴ درصد هتل های کشور و سهم ۰٫۷۵ درصدی گردشگران خارجی را در استان کرمان داریم.
وی با اشاره به جاذبه های گردشگری استان کرمان عنوان کرد: در سند چشم انداز توسعه استان بعد از معدن، صنعت و کشاورزی، گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان دیده شده است.
رودری با اشاره به اینکه یکی از محورهای دیگر گردشگری سلامت است، گفت: در اسناد آمایشی، استان کرمان به ۱۰ منطقه گردشگری تقسیم شده که توسعه بلندمدت استان را داشته باشیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه تصریح کرد: عوامل سیاسی و سیاستی داخلی، عوامل نهادی و سازمانی، عوامل سیاسی خارجی، زیربنایی، اقتصادی و … از مهم ترین موانع و چالش های توسعه گردشگری به شمار می روند.
وی افزود: اولویت بخشی به صنعت گردشگری، توجه به خواسته های اصلی گردشگران، اعتمادسازی و حمایت از گردشگران، توسعه زیرساخت های مرتبط با گردشگری، ساماندهی تعطیلات در کشور و توزیع مناسب سفر در تمام فصول سال، رقابتی کردن صنعت گردشگری و … از جمله راهکارهای توسعه صنعت گردشگری استان کرمان است.
لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4515
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.