• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
سخنگوی سازمان ثبت احوال خبر داد:

تمهیدات ثبت احوال برای افراد فاقد کارت ملی هوشمند

  • کد خبر : 4056
  • 14 اردیبهشت 1398 - 11:23
تمهیدات ثبت احوال برای افراد فاقد کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه بین ۸ تا ۱۰ میلیون نفر از هموطنان هنوز اقدامی در ارتباط با ثبت‌نام و فرآیند اخذ کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، از تمهیدات این سازمان برای افرادی که هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند خبر داد. سیف‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه تا به امروز ۴۵ […]

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه بین ۸ تا ۱۰ میلیون نفر از هموطنان هنوز اقدامی در ارتباط با ثبت‌نام و فرآیند اخذ کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، از تمهیدات این سازمان برای افرادی که هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند خبر داد.

سیف‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه تا به امروز ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر و در اختیار متقاضیان و هموطنان قرار گرفته است، اظهار کرد: این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم سایر افرادی که هنوز اقدام به ثبت‌نام و تکمیل مشخصات خود در ارتباط با کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، هر چه زودتر ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار بین ۸ تا ۱۰ میلیون نفر از هموطنان هنوز اقدامی در ارتباط با ثبت‌نام و فرآیند اخذ کارت ملی هوشمند نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه کارت‌های ملی قدیمی از ابتدای فروردین‌ ماه فاقد اعتبار اعلام شده است، گفت: همانطور که از اواخر سال گذشته اعلام کردیم، این کارت‌ها دیگر اعتبار ندارد و این موضوع نیز به دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعلام شده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه تمهیداتی برای افرادی که فرآیند ثبت‌نام خود را در ارتباط با اخذ کارت ملی هوشمند کرده‌اند، پیش‌بینی شده است، گفت: در همین زمینه سازمان ثبت احوال برگه‌هایی را به این افراد می‌دهد که این برگه‌ها تا زمان صدور کارت ملی هوشمند به منزله کارت است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بالغ بر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز فرآیند تکمیل ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند و هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند که براساس برنامه‌ریزی این افراد به زودی کارت خود را دریافت خواهند کرد.

ابوترابی با تاکید بر اینکه هنوز کارت ملی هوشمند ایرانی وارد چرخه چاپ و توزیع نشده است، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان چاپخانه دولتی به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و سازمان ثبت‌ احول نیز بتواند طبق زمانبندی انجام شده کارت ملی هوشمند را در اختیار هموطنان قرار دهد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4056
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.