• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

توزیع متادون به داروخانه‌ها سپرده می‌شود

  • کد خبر : 6771
  • 20 شهریور 1398 - 12:52
توزیع متادون به داروخانه‌ها سپرده می‌شود

دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصوبه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری واگذاری توزیع داروی متادون مخدر در داروخانه‌هاست و ما موظفیم این مصوبه را در مسیر ارجاع قرار دهیم و سازوکار‌های آن از مسیر کمیته درمان به ریاست دکتر جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت […]

دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصوبه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری واگذاری توزیع داروی متادون مخدر در داروخانه‌هاست و ما موظفیم این مصوبه را در مسیر ارجاع قرار دهیم و سازوکار‌های آن از مسیر کمیته درمان به ریاست دکتر جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت باید دنبال شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید جمعه‌پور دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، درباره نشت متادون به بازار سیاه و توزیع آن در داروخانه‌ها اظهار کرد: مصوبه توزیع دارو‌های مخدر به داروخانه‌ها ۸ مرداد ماه تصویب شده است و دو ماه فرصت داریم که نتیجه اقدامات لازم در زمینه اجرای این مصوبه را اعلام و آن را اجرایی کنیم و هفته آینده ستاد درمان مبارزه با موادمخدر در این زمینه برگزار خواهد شد.

وی افزود: نشت متادون به بازار سیاه مسئله پیچیده‌ای است و باید توجه داشت که متادون مخدری تحت کنترل است که با تدابیر خاص تهیه، تولید و توزیع می‌شود.

او ادامه داد: نشت متاون به بازار سیاه می‌تواند از چندین منبع باشد چراکه این دارو می‌تواند از بستر کارخانه، شرکت پخش، کمپ‌های ترک اعتیاد و بیمار به بازار سیاه نشت پیدا کند.

دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از اقدامات ما در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان غذاودارو در وزارت بهداشت این است که دارو‌های متادون باید هولوگرام‌دار شوند و این دارو از محل تولید تا رسیدن آن به دست بیمار رصد و بررسی شود.

جمعه‌پور تأکید کرد: داروی متادون از حساسیت بالایی در بین مسئولان کشوری برخوردار است و به زودی سازمان غذاودارو گزارش هولوگرام‌دار کردن دارو از تولید تا مصرف را باید اعلام کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6771

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.