• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

توضیح سخنگوی دولت درباره نفوذ «جاسوس زن‌» در وزارت نفت

  • کد خبر : 4437
  • 05 تیر 1398 - 20:26
توضیح سخنگوی دولت درباره نفوذ «جاسوس زن‌» در وزارت نفت

سخنگوی دولت درباره حاشیه‌های بوجود آمده در وزارت نفت و ماجرای استفاده از دستگاه پوز و نفوذ یک جاسوس زن‌ در این وزارت‌خانه توضیح داد. علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه برخورد مأموران نیروی انتظامی با فردی که در فضای مجازی منتشر شد، گفت: […]

سخنگوی دولت درباره حاشیه‌های بوجود آمده در وزارت نفت و ماجرای استفاده از دستگاه پوز و نفوذ یک جاسوس زن‌ در این وزارت‌خانه توضیح داد.

علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه برخورد مأموران نیروی انتظامی با فردی که در فضای مجازی منتشر شد، گفت: این موضوع به رسیدگی قضائی نیاز دارد و نوع واکنش مأموران قانون با آن مورد قطعاً مناسب نبوده و باید به سمتی برویم که رفتار و شیوه‌های مناسبی را در موضوعات مختلف داشته باشیم و فرماندهان نیروی انتظامی هم از این رفتار راضی نبودند.

رئیس جمهور به زودی با مردم صحبت می‌کند
ربیعی در خصوص زمان نشست خبری رئیس جمهور، افزود: قرار است در آینده‌ای نزدیک گفتگوی تلویزیونی و رادیویی رئیس جمهور را داشته باشیم.
وی بیان کرد: این تحریم‌های جدید آمریکا در جنبه اقتصادی و عملی اتفاق جدیدی نیست و به نظرم چون آقای ظریف گروه «ب» را علنی کرد و برخی اختلافات درونی آنها را فاش کرد، در تحریم وی بی تأثیر نبود.

دولت به دنبال عدم پخش سریال «گاندو» نیست
ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فشار دولت به صدا و سیما برای توقف پخش سریال «گاندو» گفت: پس از شنیدن این شایعه، با تمام افرادی که می‌توانستند چنین درخواستی را از صدا و سیما داشته باشند، تماس گرفتم اما به کسی نرسیدم که چنین تماسی را گرفته باشد.
وی تأکید کرد: از صدا و سیما خواهش می‌کنم هر چه سفارش و تولید شده، پخش کند؛ امیدوارم در سناریوپردازی و ساخت سریال‌ها بهتر کار شود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه درخواستی از سوی دولت برای عدم پخش این سریال مطرح نشده است، اظهار داشت: آنقدر مطالب زیادی علیه دولت در صدا و سیما پخش می‌شود که این سریال چیزی نیست.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت در راستای مدیریت روانی بازار، از حذف ارز ۴۲۰۰ خودداری کرد زیرا معتقد بود در صورت حذف این ارز، با تورم ۱۲ تا ۱۳ درصدی مواجه خواهد شد.
ربیعی اظهار داشت: دولت هیچ تصمیمی برای حذف ارز ۴۰۰ تومانی تا پایان سال ۹۸ ندارد. گزارش ریز اقلام وارداتی حاصل از ارز دولتی در جلسه آینده اعلام خواهد شد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: در دولت یازدهم تورم تک‌رقمی حفظ شد، اشتغال به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر رسیده و رشد اقتصادی مثبت شده بود.

وی با بیان اینکه با تحریم بی‌سابقه مواجه هستیم، افزود: اگر تدبیرهای دولت نبود، مشکلات عمق بیشتری داشت؛ دولت در کنار مردم است.

دستگاه کارتخوان در وزارت نفت ربطی به زنگنه نداشت
سخنگوی دولت گفت: دو روز پیش با وزارت اطلاعات تماس گرفتم و با کارشناسان ضدجاسوسی و اقتصادی وزارت صحبت کردم. در مورد دستگاه‌های پوز (کارتخوان) باید گفت که این امر ربطی به آقای زنگنه نداشته و فساد آور نیز نبوده است. همیشه سنتی بوده که به مستخدم‌ها پولی پرداخت می شده است اما صاحب صلاحیت‌ترین دستگاه برای اظهارنظر در این خصوص وزارت اطلاعات است.
وی در مورد دستگیری جاسوس زن در وزارت نفت گفت: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است. معمولاً این شرکت‌های اروپایی و شرکت‌های خارجی در رقابت شرکتی اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌کنند. قضاوت در مورد اینکه این کار جاسوسی هست یا نه باید توسط وزارت اطلاعات و قوه قضائیه انجام شود.

ربیعی ادامه داد: برای من جالب است که نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح می‌کنند. بیان این مطالب باید از سوی وزارت اطلاعات یا قوه قضائیه انجام شود. انعکاس خبر به نحوی بود که یک زن جاسوس با ۱۶ نفر ارتباط داشته است. کیفیت ارتباط را هم به خواننده واگذار کرده بودند. این نوع بیان، بیان اسلامی نیست و با اخلاق شهید بهشتی سازگار نمی‌باشد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: برای بررسی این موضوع باید وزارت اطلاعات تحقیقات بیشتری انجام دهد. قوه قضائیه هم پرونده را بررسی می‌کند که با شواهدی که بنده ملاحظه کرده و شنیده‌ام نشان می‌دهد یک کارمند شرکتی جمع آوری اطلاعات صنعتی از سیستم نفتی انجام داده است.

واکنش به انتشار فیش نجومی مدیران دولتی / ‏برخورد ‬می‌کنیم
ربیعی در واکنش به سوالی پیرامون انتشار فیش‌های نجومی برخی از مدیران دولتی، اظهار داشت: همین که چنین فیش های حقوقی منتشر می شود، نشان از صداقت دولت است و نشان می دهد که نارسایی هایی وجود دارد و دولت با آن برخورد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بنده اطلاع دارم که حقوق ها در سطح مصوب ابلاغ شده است، ادامه داد: ممکن است برخی افراد صرفاً چندین ماه خارج از نظارت، حقوق بیشتری را دریافت کنند. به جز یک یا دو مورد بقیه در سطح مصوب حقوق دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دولت گفت: همواره گرایش برخی افرادی که در برخی از شرکت ها می گماریم این تمایل وجود دارد که برداشت های بیشتری بکنند که همواره باید نظارت و با آنان برخورد شود.

ربیعی متذکر شد: در دورانی که بنده در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بودم، پرونده‌ای را به دادگاه فرستادیم و با خاطی برخورد کردیم اما مهم این است که با این افراد برخورد کنیم و این روند ادامه دارد و اضافه برداشت ها هم برگشت داده شود.

روحانی با کسی در کابینه تعارف ندارد / ‏‬برنامه‌ای برای جابه جایی در دولت نداریم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر میان روحانی و جهانگیری گفت: قطعاً اینطور نیست و آقای روحانی با کسی تعارف ندارد و اگر کسی نتواند با وی کار کند، حتماً به سمت تعویض وی می رود. اما خوشبختانه چنین کسی را در دولت نداریم و هیچ برنامه ای هم برای تعویض در دولت وجود ندارد.

ربیعی افزود: به هر حال مشکلاتی در تعارض ساختاری میان قوا قطعاً وجود دارد و رئیس جمهور هم به عنوان فرد دوم کشور بر اساس قانون اساسی مایل نیست که سیاست های دولت حتی با سیاست های تصمیم گیری یک نفر در قوه دیگری دچار خدشه شود.

وی تصریح کرد: این بحث نیاز به توضیح بیشتر دارد و شاید رئیس جمهور در برنامه خودش به صراحت بیشتری در این باره صحبت کند. اما قطعاً آن چیزی که رئیس جمهور بیان کرده است، تعابیر مختلفی از آن صورت گرفته است و آن بحث صرفاً در راستای بهتر کار کردن دولت در امور بین قوا است و نباید تعابیر مختلفی از آن شود.

ربیعی درباره گزینه تصدی وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: هنوز رئیس جمهور در این باره تصمیمی نگرفته است و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با قدرت کارهای خود را دنبال می کند.
سخنگوی دولت در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مباحثی درباره حجاب مطرح شد، خاطرنشان کرد: بنده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور نداشتم اما در این باره سوال کردم و گفتند که صرفاً چارچوب های کلی بحث مطرح شده است که در کلیات اختلاف نظری وجود نداشته است و باید وارد جزئیات شد تا ببینیم در جزئیات دقیقاً چه مواردی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت درباره تصمیم دولت برای سهمیه بندی حامل‌های سوخت، گفت: تصمیم گیری در این زمینه به دلیل اینکه با زندگی روزمره مردم سروکار دارد و از سوی دیگر اگر تصمیمات سخت و جانکاه را نگیریم، در درازمدت زندگی مردم بدتر خواهد شد، بسیار سخت است.

وی در خصوص اقدامات ایران با توجه به نزدیک شدن به ضرب الاجل ۶۰ روزه برای کشورهای اروپایی برای بهره مند شدن ایران از مزایای برجام، گفت: ما همچنان در حال مذاکره با طرف های اروپایی هستیم تا اروپایی ها سازوکاری را که اتخاذ کرده اند فعال کنند.

دولت تصمیمی برای تغییر کاهش ساعات اداری ندارد
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبری منتشر شده است مبنی بر تصمیم دولت برای کاهش ساعات اداری در فصل تابستان، گفت: چنین تصمیمی دولت ندارد و مصوبه ای در این زمینه نداریم.
سخنگوی دولت درباره تاثیرات FATF در روابط بانکی کشورمان، تصریح کرد: از همه افراد خواهش می کنم که این مسئله را به افرادی بسپارند که به صورت مستقیم در این ارتباط هستند. ما فکر می کنیم که اگر نتوانیم در جهت FATF آن چیزی که برنامه دولت است که با حفظ همه تحفظ ها حرکت کنیم، قطعاً به نفع تحریم کنندگان عمل خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4437
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.