• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار سیرجان:

جشن سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان برگزار می شود

  • کد خبر : 6053
  • 31 مرداد 1398 - 10:10
جشن سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان برگزار می شود

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار سیرجان از برگزاری جشن سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان در هفته دولت خبر داد. محسن آرش در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان گفت: گلیم شیرکی پیچ سیرجان در ۲۶ شهریور ماه ۹۶ و به همت مسئولان و همراهی مردم سیرجان و با نظارت نمایندگان شورای […]

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار سیرجان از برگزاری جشن سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان در هفته دولت خبر داد.

محسن آرش در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان گفت: گلیم شیرکی پیچ سیرجان در ۲۶ شهریور ماه ۹۶ و به همت مسئولان و همراهی مردم سیرجان و با نظارت نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی به ثبت جهانی رسید و این اتفاق برای شهری چون سیرجان که خاستگاه گلیم شیرکی پیچ است اتفاق بسیار مهمی است.

وی افزود: به دلیل تقارن این اتفاق بسیار مهم با ایام سوگواری سالار شهیدان بر آن شدیم تا مراسم جشن سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان را همزمان با آغاز هفته دولت برگزار کنیم.

آرش تصریح کرد: این مراسم همراه با افتتاح کارگاه متمرکز تولید گلیم در روستای دارستان و در مجتمع گردشگری آزادیخواه در تاریخ جمعه اول شهریور ماه راس ساعت ۱۸ برگزار می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار سیرجان ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این مراسم اظهار کرد: در مراسم جشن سالگرد جهانی گلیم سیرجان ۲۰ غرفه صنایع دستی دایر می شود و همشهریان می توانند با حضور در این مراسم از برنامه های شاد، موسیقی های محلی، اجرای استندآپ کمدی توسط چندین گروه هنری و … استفاده کنند.

آرش عنوان کرد: این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از هنرمندان برگزار می شود و اتوبوس های خط واحد شهرداری به منظور رفاه حال همشهریان از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در محل ایستگاه خط واحد روبروی مهدیه آماده خدمت رسانی و ایاب و ذهاب شهروندان خواهند بود.

معاون توسعه و برنامه ریزی سیرجان گفت: این مراسم توسط فرمانداری ویژه سیرجان و با همراهی بخشداری گلستان، شهرداری نجف شهر، شهرداری خواجوشهر، شهرداری سیرجان، اداره میراث فرهنگی و شرکت نظم آوران به عنوان معین اقتصادی بخش گلستان برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.