• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مشاور ارشد وزیر نیرو خبر داد:

حذف قبوض کاغذی برق تا پایان شهریورماه

  • کد خبر : 4688
  • 11 تیر 1398 - 23:57
حذف قبوض کاغذی برق تا پایان شهریورماه

مشاور ارشد وزیر نیرو با اشاره به حذف قبوض کاغذی برق در کشور گفت: این قبوض تا پایان شهریورماه حذف‌شده و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق پیامک انجام می‌شود. از بجنورد جواد اعتماد رضایی پیش از ظهر امروز در سمینار مصرف انرژی و الگوی مصرف در خراسان شمالی اظهار کرد: در ایران بیشترین مصرف برق در بخش […]

مشاور ارشد وزیر نیرو با اشاره به حذف قبوض کاغذی برق در کشور گفت: این قبوض تا پایان شهریورماه حذف‌شده و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق پیامک انجام می‌شود.

از بجنورد جواد اعتماد رضایی پیش از ظهر امروز در سمینار مصرف انرژی و الگوی مصرف در خراسان شمالی اظهار کرد: در ایران بیشترین مصرف برق در بخش خدمات و خانگی است ولی در کشورهای پیشرفته بیشترین مصرف برق در صنعت است.
مشاور ارشد وزیر نیرو با اشاره به اینکه برق تولیدی به نرخ اصلی به مردم عرضه نمی‌شود بیان کرد: هزینه تولید برق به ازای هر کیلووات برق ۴۰۰ تومان است و قیمت عرضه به مشترکین به ازای هر کیلووات ۷۰ تومان است.
وی در ادامه افزود: متوسط مصرف ماهیانه هر مشترک خانگی ۲۲۰ کیلووات در ماه‌های عادی و در ماه‌های پیک ۳۰۰ کیلووات است.
اعتماد رضایی در ادامه بیان کرد: نرخ محاسبه هزینه برق در ساعت پیک سه برابر ساعت کم باری است و میزان مصرف برق ادارات زیر ذره‌بین است.
وی با اشاره به حذف قبوض کاغذی گفت: تا انتهای شهریور تمامی قبوض کاغذی برق حذف خواهد شد و از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیریت مصرف پیش‌نیاز سند توسعه است

محسن نجات نیز در ابتدای این سمینار گفت: سمینار مصرف انرژی و الگوی مصرف یک ظرفیت و پنل ویژه برای آموزش مصرف بهینه انرژی است.

وی در ادامه افزود: مدیریت مصرف انرژی پیش‌نیاز سند توسعه است و چشم‌انداز توسعه برای سال ۱۴۰۴ است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نفرات اول در مدیریت مصرف انرژی را اجرایی کنند.

سرانه مصرف برق در ایران بالاتر از دنیا است

در ادامه جعفر ذوالفقاری رئیس هیئت‌مدیره شرکت فنی مهندسی نویان بهینه افزود: در مصرف انرژی باید وسواس داشت و ادارات باید در مصرف انرژی حساسیت بیشتری داشته باشند زیرا کشور ایران پرمصرف‌ترین و مصرف‌ترین کشور در بین کشورهای دنیا است.

وی در ادامه در خصوص میزان سرانه مصرف برق در کشور افزود: میزان سرانه مصرف برق در کشور ۲۵۰۰ کیلووات ساعت است که در دنیا این سرانه معادل ۸۰۰ کیلووات ساعت است.

ذوالفقاری در انتها با اشاره به ساختارهای مهم اصلاح الگوی مصرف بیان کرد: در اصلاح الگوی مصرف سه‌گام مؤثر وجود دارد که گام اول اصلاح ساختارها بوده و یکی از مهم‌ترین گام‌ها است. گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها و ذات هدفمندی یارانه‌ها جزو موارد تائید شده در اصلاح الگوی مؤثر است و گام سوم برای اصلاح الگوی مصرف بهینه انرژی‌ها است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4688
  • منبع : فارس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.