• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9
به موجب لایحه قانونگذاران ایالت فلوریدا؛

حضور معلمان فلوریدای آمریکا با سلاح گرم در کلاس آزاد شد

  • کد خبر : 3941
  • 12 اردیبهشت 1398 - 12:26
حضور معلمان فلوریدای آمریکا با سلاح گرم در کلاس آزاد شد

معلمان ایالت فلوریدای آمریکا به موجب لایحه ای که از سوی قانونگذاران این ایالت تصویب شد، از این پس می توانند سر کلاس درس با خود سلاح حمل کنند. به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان فلوریدا پس از ساعت ها بحث و بررسی این لایحه، سرانجام آن را با ۶۵ رای موافق در برابر […]

معلمان ایالت فلوریدای آمریکا به موجب لایحه ای که از سوی قانونگذاران این ایالت تصویب شد، از این پس می توانند سر کلاس درس با خود سلاح حمل کنند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان فلوریدا پس از ساعت ها بحث و بررسی این لایحه، سرانجام آن را با ۶۵ رای موافق در برابر ۴۷ رای مخالف تصویب کردند.
این لایحه هفته گذشته در سنای فلوریدا با ۲۲ رای موافق در برابر ۱۷ رای مخالف تصویب شد.
این لایحه پس از آنکه مورد تایید «رون دسانتیس» فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا قرار گیرد، به صورت قانون در می آید که به موجب آن، معلمان منطقه ای پس از گذراندن یک دوره ۱۴۴ ساعتی برای آموزش استفاده از اسلحه، می توانند مسلح در کلاس های درس حاضر شوند.
تصمیم موافقت قانونگذاران آمریکایی با این لایحه با هدف جلوگیری از تکرار حادثه «پارکلند» اتخاذ شده است.
فوریه سال گذشته میلادی، دانش آموز سابق دبیرستانی در پارکلند فلوریدا به روی دانش آموزان آتش گشود که در جریان این تیراندازی، ۱۷ نفر کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و انجمن ملی سلاح ایالات متحده معتقدند که یک معلم مسلح می تواند بهترین تمهیدات دفاعی را در برابر فرد یا افراد مهاجم اتخاذ کند.
اما مخالفان با اعلام اینکه حمل اسلحه در مدارس باعث راهیابی سلاح بیشتری به مدارس می شود، هشدار داده اند که ممکن است پلیس، معلم مسلح را با فرد مهاجم اشتباه بگیرد و یا معلم نتواند در زمان بحران به درستی از سلاح استفاده کند.
با این حال، تصویب این لایحه در ایالت فلوریدا، برای مدافعان استفاده از سلاح یک پیروزی تلقی می شود.
نمایندگان پارلمان فلوریدا در پی تیراندازی سال گذشته در پارکلند، با قید دو فوریت موضوع مسلح کردن یکی از کارکنان مدارس یا حضور نیروی پلیس در مراکز آموزشی را مطرح کردند.
به موجب این لایحه قانونی، خریدار سلاح باید از سن مناسب قانونی ۱۸ تا ۲۱ سال و همچنین حسن شهرت و اعتبار در استفاده از سلاح برخوردار باشد.
هرچند حادثه سال گذشته امکان حمل سلاح از سوی کارکنان مدارس را فراهم کرد، اما هنوز انتقال اسلحه به داخل کلاس ها ممنوع است.
طرفداران مسلح کردن معلمان در کلاس درس معتقدند که تیراندازی اغلب آنقدر سریع روی می دهد که نیروهای مجری قانون نمی توانند مانع از آن شوند.
در همین حال، سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان فلوریدا گفت که تا قبل از تصویب این لایحه،کارکنان ۴۰ مدرسه از ۶۷ مدرسه ایالتی برای شرکت در کلاس های آموزشی ۱۴۴ ساعته ثبت نام کرده اند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3941
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.