• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
سرپرست فرمانداری سیرجان:

خبر ازدواج دختر بچه ۱۰ ساله در سیرجان کذب محض است

  • کد خبر : 4540
  • 09 تیر 1398 - 19:53
خبر ازدواج دختر بچه ۱۰ ساله در سیرجان کذب محض است

فرماندار سیرجان گفت: خبر ازدواج دختر بچه ۱۰ ساله در سیرجان کذب محض است. چند روز قبل مطلبی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه یک خانواده در شهرستان سیرجان برای ازدواج دختر بچه ۱۰ ساله خود با یک مرد ۲۳ ساله اقدام کرده اند. بلافاصله طیبه سیاوشی نماینده تهران در مجلس و عضو […]

فرماندار سیرجان گفت: خبر ازدواج دختر بچه ۱۰ ساله در سیرجان کذب محض است.

چند روز قبل مطلبی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه یک خانواده در شهرستان سیرجان برای ازدواج دختر بچه ۱۰ ساله خود با یک مرد ۲۳ ساله اقدام کرده اند.

بلافاصله طیبه سیاوشی نماینده تهران در مجلس و عضو فراکسیون زنان اعلام کرد: «در گفت‌وگویی که با مشاور زنان استانداری کرمان داشتم و با پیگیری‌های فرماندار سیرجان و اقدام دادستان، ازدواج دختر بچه ۱۰ساله با مرد ۲۳ساله، متوقف شد. خوشبختانه، از این مورد با رسانه‌ای ‌شدن جلوگیری شد. اما بدون ممنوعیت قانونی کودک همسری، همچنان با موارد دیگر مواجه خواهیم بود.»

با این وجود امروز در فضای مجازی اعلام شد که فردی به نام عنایت الله راضی دادرس شعبه اول دادگاه سیرجان، حکم به ثبت ازدواج این دختر بچه ۱۰ ساله داده است.

در همین ارتباط خبرنگار ما با محمد محمودآبادی سرپرست فرمانداری سیرجان تماس گرفت.

وی با تذکیب این شایعه گفت: زمانی که مطالبی در خصوص ازدواج این دختر بچه در فضای مجازی منتشر شد، موضوع را پیگیری کردم و همان موقع حکم توقف ازدواج صادر شد.

سرپرست فرمانداری سیرجان اظهار داشت: از صبح امروز که شایعه صدور حکم قضایی برای ازدواج این دختر بچه ۱۰ ساله در فضای مجازی منتشر شد، بار دیگر موضوع را پیگیری کرده و قاطعانه اعلام می کنم که تا این لحظه هیچ عقدی تحت این عنوان در سیرجان صادر نشده است.

محمودآبادی افزود: دادستان سیرجان نیز به صورت رسمی دستور قضایی صادر کرده است که این ازدواج نباید صورت گیرد. بنابراین تحت هیچ شرایطی نمی توانند در حوزه استحفاظیه سیرجان این عقد را ثبت کنند و تا زمانی که در سیرجان حضور داشته باشم، مانع از این کار خواهم شد.

وی درخصوص حکمی که ادعا می شود برای ازدواج این دختر بچه صادر شده نیز گفت: خانواده این دختر اقداماتی انجام دادند و حتی می خواستند که شناسنامه وی را عکس دار کنند. با دستور دادستان حتی از عکس دار شدن شناسنامه نیز جلوگیری شده و به تمام دفاتر ثبت عقد و ازدواج نیز ابلاغ شده که تحت هیچ شرایطی نباید عقد این دختر بچه ثبت شود.

فرماندار سیرجان اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که داریم، تنها یکی از قضات حکم بر “دلالت رشد” این بچه داده است و معلوم نیست که این حکم چه مستنداتی دارد و آیا از پزشکی قانونی استعلام شده و یا خیر.

محمودآبادی تاکید کرد: به هر حال صدور حکم بر دلالت رشد نیز موجب ثبت عقد ازدواج این دختر بچه نمی شود. این دختر بچه ازدواج نکرده و تا زمانی که به سن قانونی نرسد هم عقد ازدواج وی تحت هیچ شرایطی ثبت نخواهد شد و اجازه آن را نخواهیم داد.

وی در پایان گفت: ادارات شهرستان سیرجان در این زمینه هم نظر هستند و دادستان نیز با جدیت موضوع را پیگیری می کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4540
  • منبع : موج

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.